عرضه مرغ با نرخ ۳۸ هزار تومان منطقی است؟

محمدعلی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی، با اشاره به اینکه قیمت مصوب مرغ تغییری نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

به گزارش رصد روز، محمدعلی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی، با اشاره به اینکه قیمت مصوب مرغ تغییری نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه علت عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب توسط برخی مغازه داران‌مشخص نیست، افزود: کارگروه تنظیم بازار تاکنون تصمیمی برای افزایش قیمت مرغ نداشته است.

کمالی سروستانی ادامه داد: با وجود مشکلات متعدد، مرغداران جوحه ریزی را انجام می‌دهند، اما تا قیمت اصلاح نشود، بازار به ثبات نمی‌رسد و متاسفانه این صف ها، مصرف را تحریک می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت مرغ همچنان چند نرخی است، بیان کرد: با توجه به چندنرخی بودن قیمت مرغ در بازار، اعلام نرخ منطقی تنها راهکار ثبات بازار و برچیده شدن صف هاست.

وی افزود: زمانیکه قیمت مصوب غیرواقعی است، مرغ به هر طریقی سر از بازار آزاد در می‌آورد، درحالیکه با اصلاح قیمت و افزایش تولید نسبت به تقاضا، بازار به تعادل می‌رسد.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده را ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار تومان و مرغ گرم را ۲۳ هزار تا ۲۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه مرغ با نرخ‌های ۳۰ هزار، ۳۵ هزار و ۳۸ هزار تومان به هیچ عنوان منطقی نیست.

کمالی سروستانی درباره آخرین وضعیت تامین و تخصیص نهاده دامی بیان کرد: سامانه بازارگاه سهمیه مرغداران را به موقع اعلام کرده، حتی هفته گذشته یک نوبت نهاده ذرت و کنجاله از طریق پشتیبانی امور دام اعلام کرد که امیدواریم بازار هر چه سریع‌تر به ثبات برسد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

خبرآنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار