بازدهی بورس در هفته سوم آذر ۱۴۰۲

فاز اصلاحی بازار سهام آغاز شد

صعود شارپ دو هفته‌ای شاخص کل، در روز پایانی هفته گذشته به اتمام رسید و معاملات این هفته از همان ابتدا وارد فاز اصلاحی شد. همین موضوع سبب شد تا شاخص‌ کل در این هفته با کاهش ارتفاع روبه‌رو شود.

به گزارش رصد روز، بررسی معاملات این هفته نشان می‌دهد شاخص کل طی پنج روز معاملاتی با کاهش ۰.۶ درصدی روبه‌رو شد و از دو میلیون و ۱۷۱ هزار واحد در پایان هفته گذشته به دو میلیون و ۱۵۸ هزار واحد در پایان بورس امروز رسید. اما مسیر شاخص هم‌وزن در این هفته با شاخص کل متفاوت بود؛ به نحوی که نماینده شرکت‌های کوچک و متوسط بازار در این هفته رشد ۰.۶۴ درصدی را ثبت کرد و از تراز ۷۴۷ هزار واحد تا ۷۵۲ هزار واحد بالا رفت.

کاهش حجم و ارزش معاملات خرد
همچنین لازم به ذکر است بازار سهام طی این هفته به طور میانگین، روزانه هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل پنج هزار و ۴۸۸ میلیارد تومان را رقم زد. لازم به ذکر است این ارقام نسبت به هفته گذشته با کاهش نسبتا شدیدی روبه‌رو شدند. در طرف دیگر نیز ارقام ورود و خروج پول جالب نبود؛ چرا که طی پنج روز معاملاتی، مجموعا بیش از ۹۰۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

روند بازار سهام در هفته سوم آذرماه
نگاهی به معاملات بازار سهام حاکی از آن است که در روز ابتدایی هفته شاخص کل و شاخص هم‌وزن به ترتیب ۰.۴۶ و ۰.۳۵ درصد پایین آمدند. در یکشنبه اما روند این دو نماگر تغییر کرد و شاخص کل ۰.۰۱ و شاخص هم‌وزن ۰.۲۴ درصد رشد کردند. این موضوع در دوشنبه نیز تکرار شد و شاخص‌های کل و هم‌وزن به ترتیب ۰.۰۷ و ۰.۴۹ درصد افزایش داشتند.

اما در روز سه‌شنبه روند شاخص کل و شاخص هم‌وزن متفاوت بود؛ به طوری که شاخص کل ۰.۰۶ درصد کاهش و شاخص هم‌وزن ۰.۲۷ درصد افزایش داشتند. در چهارشنبه نیز شاخص کل ۰.۱۵ درصد افت کرد و به دو میلیون و ۱۵۸ هزار واحد رسید. اما شاخص هم‌وزن در این روز نوسان به خصوصی نداشت و در جای خود ثابت ماند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار