قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار‌های تهران چقدر کاهش یافت؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران درباره فروش کالا‌های اساسی در آستانه سال نو، توضیحاتی داد.

به گزارش رصد روز، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اظهار کرد: از ۲۱ اسفند ماه توزیع میوه دولتی انجام خواهد شد و در قیمت تخم مرغ نیز خوشبختانه به تعادل رسیده ایم و تقریبا قیمت در تخم مرغ به نزدیکی قیمت مصوب رسیده است.

وی افزود: این اتفاق هم به این دلیل است که هم افزایش عرضه در تخم مرغ داشتیم و هم قیمت گذاری از درب مرغداری‌ها انجام گرفت و همچنین با گرم شدن هوا نگه داری طولانی مدت انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی جدی روی قیمت مرغ داریم و در چند روز گذشته افزایش عرضه زیادی داشتیم و ما امیدواریم با این ورودی خوبی که در میدان بهمن و میدان پیروزی داریم در چند روز آینده قیمت مرغ هم به تعادل قیمت که همان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است برسد.

عسگری گفت: در مورد سایر گروه‌های کالایی با توجه به اینکه امسال نمایشگاه بهاره نداریم، اما نارسایی نیز وجود ندارد و طرح تشدید نظارت بر بازار را ۱۵ بهمن ماه شروع کرده ایم و در حال حاضر نیز این کار با جدیت در حال انجام است. اجرای طرح تشدید از طریق گشت‌های مشترک انجام می‌شود که متشکل از نیرو‌های بازرسی اصناف، بازرسی صنعت و معدن و تعزیرات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بیان کرد: امسال فروش فوق العاده‌هایی که انجام می‌شود از طریق فضای مجازی است و کسانی که می‌خواهند از این طریق کالای خود را به فروش برسانند می‌توانند تبلیغات داشته باشند و باید تحویل کالا درب منزل باشد. حتی ما امسال با برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح محلات نیز مخالفت کرده ایم.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط