مؤسسه اعتباری ملل در تنگنا / سقوط فضایی با تبلیغات نجومی

به گزارش اختصاصی رصد روز ، سقوط ۸۱۴ درصدی مؤسسه اعتباری ملل در پایان نه ماهه ۱۴۰۰ در کنار کاهش ۹۷ درصدی ارزش بازار آن بر نگرانی سهامداران آن افزوده و این در حالیست که زیان خالص هر سهم نماد وملل نیز با افزایش ۱۶۴۸ درصدی به منفی ۳۶۷ ریال به...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، سقوط ۸۱۴ درصدی مؤسسه اعتباری ملل در پایان نه ماهه ۱۴۰۰ در کنار کاهش ۹۷ درصدی ارزش بازار آن بر نگرانی سهامداران آن افزوده و این در حالیست که زیان خالص هر سهم نماد وملل نیز با افزایش ۱۶۴۸ درصدی به منفی ۳۶۷ ریال به ازای هر سهم رسیده است. بررسیها نشان میدهد که مؤسسه اعتباری ملل با چنین وضعیتی در نه ماهه سال جاری بیش از  ۲۲۶ میلیارد ریال هزینه تبلیغات کرده و پیش تر نیز در پایان سال قبل ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه تبلیغات آن دیده می شود.

جدا از اینکه تبلیغات برای بهتر دیده شدن مؤثر خواهد بود سؤالی که به ذهن متبادر می شود این است که چنین حجمی از تبلیغات چه اثری بر عملکرد واقعی مؤسسه اعتباری ملل گذاشته؟

در همین بررسی مشخص می شود که هزینه آموزش و تحقیقات مؤسسه اعتباری ملل طی نه ماهه ۱۴۰۰ تنها ۷۲۸ میلیون ریال بوده که به نظر می رسد بهتر بود برای جلوگیری از ایجاد چنین شکافی جای این دو مقدار با هم عوض می شد.

هزینه انرژی و آب این مؤسسه اعتباری در نه ماهه ۱۴۰۰ با ۳۳۹ شعبه و ۲ هزار و ۲۸۷ کارمند رقم ۴۲ میلیارد و ۸۰۳ میلیون ریال را نشان می دهد که این موضوع هم بر ابهامات رقم تبلیغات خواهد افزود.

مؤسسه اعتباری ملل تبلیغات

 

به اعضای هیئت مدیره این مؤسسه اعتباری توصیه می شود که در شرایط فعلی بهتر است دست از پمپاژ خبری بردارند و جهت برون رفت از وضعیت فعلی به فکر چاره دیگری باشند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار