مادیران ۱۷ ماه بدون تولید + اسناد / خواب زمستانی با بیش از نیم قرن تجربه

بررسی ها نشان میدهد که مادیران از خردادماه سال گذشته اصلا تولید نداشته و در برخی ماهها جدا از عدم تولید فروشی هم ثبت نکرده که با وجود حضور این شرکت در بازار سرمایه می توان نگرانیهای زیادی در خصوص سهامدارانش احساس کرد. به گزارش اختصاصی رصد...

بررسی ها نشان میدهد که مادیران از خردادماه سال گذشته اصلا تولید نداشته و در برخی ماهها جدا از عدم تولید فروشی هم ثبت نکرده که با وجود حضور این شرکت در بازار سرمایه می توان نگرانیهای زیادی در خصوص سهامدارانش احساس کرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، تأکیدات رهبر انقلاب در خصوص اهمیت تولید گویا توسط برخی مدیران کمتر شنیده می شود و عمق فاجعه زمانی آشکار خواهد شد که می بینیم برخی از شرکتهای خصوصی علیرغم حضور در بازار سرمایه و درگیر کردن منافع سهامداران در اتفاقات مالی، ساز خود را کوک می کنند و انگار نه انگار که باید برای بهبود اوضاع تلاش مضاعف نمایند. عدم اهتمام به موضوع تولید جدا از اینکه شنوایی سنجی برخی مدیران نسبت به فرمایشات رهبری را به چالش می کشد در سود و زیان سهامدارانی گره می خورد که با امید و آرزوهای زیادی برخی نمادها را همراهی می کنند و  شاید اگر از جزئیات برخی اتفاقات با خبر بودند تصمیم دیگری می گرفتند.

شرکت مادیران که به تازگی در دوره پوست اندازی مدیران خود به سر می برد و علی کرمی از ۸ مرداد سال جاری بر صندلی مدیریت آن تکیه زده بیش از ۵۸ سال است که در صنعت کشور حضور دارد و تجربه بیش از نیم قرن فعالیت باید نتایجش بسیار متفاوت با سایر شرکتها باشد هرچند که در ادامه خواهیم دید مادیران در مهندسی معکوس این تفاوت را ایجاد کرده است!!!

این شرکت فعال در حوزه لوازم خانگی که با سرمایه ثبتی ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و با ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم در بازار دوم فرابورس فعالیت می کند صنایع الکترونیک ، صنایع خانگی ، صنایع پلاستیک و ماشین های اداری مادیران را به عنوان شرکتهای خود می بیند و علاوه بر اینها پشتیبانی فروش، فروشگاههای زنجیره ای و توسعه صادرات مادیران از دیگر شرکت های این هلدینگ هستند.

اما فایده این لشگرکشی زمانی مشخص می شود که در موعد حساب و کتاب میزان تولید شرکت زبان عملکرد آن باشد اتفاقی که مدتهاست در این شرکت نمی افتد و خواب زمستانی مدیرانش به درازا کشیده شده.

بررسی ها نشان میدهد که مادیران از خردادماه سال گذشته اصلا تولید نداشته و در برخی ماهها جدا از عدم تولید فروشی هم ثبت نکرده که با وجود حضور این شرکت در بازار سرمایه می توان نگرانیهای زیادی در خصوص سهامدارانش احساس کرد.

۱۷ ماه بدون تولید آن هم در شرکتی که بنا و فلسفه شکل گرفتنش تولید بود زمینه پرسش گری را از مدیران سابق و فعلی اجتناب ناپذیر می کند تا مشخص شود که با چه فکر و اندیشه ای به مدیریت شرکتی پرداخته می شود که سهامداران جزو ارکان اصلی آن هستند؟

فارغ از مسئله سهامداران شرکتی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم گاهاً از منابع مالی کشور مانند تسهیلات بانکی استفاده کرده چطور ۱۷ ماه بدون تولید فعالیت می کند؟ سؤال مهم تر اینکه چنین رویکردی چه اثراتی بر بازار لوازم خانگی که این روزها در بالاترین تورم همه دورانش به سر می برد خواهد داشت؟ آیا بنا نبود با ممنوعیت واردات لوازم خانگی شرکتهای داخلی با تکیه بر ظرفیتهای خود نیاز داخلی را مرتفع کنند؟ اگر سایر شرکتها مشی خود را بر چنین سیاستی استوار نمایند تکلیف مردم چه خواهد بود؟

جداول زیر گزارشات ماهانه این شرکت از خرداد سال قبل تا پایان مهر سال جاری که تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

جداول سال ۱۴۰۰

جدول مربوط به سال ۱۴۰۱

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار