ماندگاری هوای گرم تا نیمه مردادماه/سامانه بارشی در فصل پاییز دیرتر به ایران نفوذ می‌کند

رئیس مرکز خشکسالی گفت: از نیمه دوم تیر تا نیمه ‌مردادماه گرمترین دوره سال در اقلیم کشور است.

به گزارش رصد روز ، احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی از ماندگاری هوای گرم تا اواسط مرداد خبر داد و گفت: همه ساله از نیمه دوم تیر تا نیمه مرداد ماه گرمترین دوره سال در اقلیم کشور است که با این وجود انتظار خنک شدن هوا تا ۲ هفته آینده را نباید داشت.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ هفته آینده افزایش دما به اوج خود می‌رسد، افزود: طی هفته‌های سوم و چهارم مرداد بتدریج از گرمای هوا کاسته می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه میزان دما نسبت به دوره بلندمدت تفاوت چندانی ندارد، گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی در ۲ هفته اول مرداد در بیشتر نقاط کشور بویژه جنوب غرب کشور همچون استان خوزستان دما یک تا ۳ درجه بیش از نرمال پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز خشکسالی درباره آخرین وضعیت بارش بیان کرد: در فصل تابستان به طور کلی بارش قابل توجهی نداریم و تنها بارش محدود به سواحل شمالی، شمال غرب و جنوب شرق کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته دوم مرداد پدیده خاصی نداریم، افزود: طی هفته‌های سوم و چهارم مرداد بارش در جنوب شرق نرمال و بالای نرمال پیش بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، در هفته پیش رو دمای هوا در اغلب نقاط کشور به اوج خود می‌رسد که با این وجود مصرف برق افزایش می‌یابد، از این رو لازم است مسئولان وزارت نیرو این موضوع را در نظر بگیرند تا مردم در پیک دمای کشور با کمترین مشکل مواجه شوند.

رئیس مرکز خشکسالی در پایان درباره آخرین وضعیت بارش در سال زراعی جدید تصریح کرد: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که سامانه باران زا در فصل پاییز دیرتر به ایران نفوذ کند که با این وجود در نیمه غربی کشور، کم بارشی خواهیم داشت.

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار