محصولات ایران خودرو در مسیر اتصال پذیری

محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور، در مسیر اتصال پذیری قرار می‌گیرند.

به گزارش رصد روز، گروه صنعتی ایران خودرو، در برنامه ای پنج ساله برای اتصال یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه از خودروهای تولیدی خود جهت توسعه هوشمندسازی آن‌ها اقدام خواهد کرد. برای این منظور با تدوین نقشه راه هوشمندسازی خودروها، در گام اول اتصال پذیری محصولات دنبال می شود و در کنار آن با به‌کارگیری سامانه‌های سیستم های دستیار راننده موسوم بهADAS  ارتقای آنها به سطح خودروهای نیمه خودران در دستور کار قرار خواهد گرفت.
طبق برنامه پیش بینی شده، تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو از سال آینده در مسیر اتصال پذیری قرار خواهند گرفت.
خودروهای متصل گروه صنعتی ایران خودرو دارای قابلیت های مختلفی، از جمله ارایه خدمات تماس اضطراری به‌صورت خودکار و غیرخودکار برای سرعت بخشی به عملیات امداد و نجات در زمان وقوع حوادث رانندگی و یا خرابی خودرو خواهند بود. در زمان وقوع تصادف این خودروها با اتصال به مرکز تماس ایران خودرو به‌صورت خودکار علاوه بر ارسال موقعیت وقوع تصادف برای مرکز امداد جهت اعزام نیروهای امدادی، امکان تماس اپراتورهای این مرکز با سرنشینان و اطلاع از شرایط و هدایت بهتر عملیات امدادی فراهم می شود. ضمن این که  این فناوری کمک شایانی به کاهش تصادفات و تلفات جاده ای خواهد کرد.
امکان پیش بینی اشکالات احتمالی و ارایه اطلاعات به مالکان خودرو، کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات و امکان ردیابی خودرو  از دیگر مزایای این فناوری است.
گفتنی است، ایران خودرو با حضور شرکت‌های زیرمجموعه، از جمله آن شرکت ساپکو‌، تام و ایساکو طراحی کامل در سطح پلتفرم خودرویی و زیرساخت را به صورت کاملا بومی به انجام خواهد رساند که در این راستا با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی شریف توسعه  فناوری خودروهای متصل تولیدی خود را شتاب خواهد بخشید.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

ایکوپرس

مطالب مرتبط