مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در اولویت استخدام سایپا

گروه خودروسازی سایپا پس از آنکه بیش از ۹۰ درصد پرسنل مورد نیاز برای احیای شرکت سایپاگام را از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی تامین کرد، با امضای قرارداد سه جانبه بين كميته امداد امام(ره) استان تهران و سازمان آموزش فن...

به گزارش رصد روز، براساس این تفاهم نامه سالانه حداقل ۲۰۰ نفر از مددجویان جویای کار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) پس از طی دوره های آموزشی لازم در سازمان فنی و حرفه ای، در گروه خودروسازی سایپا استخدام خواهند شد.

مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در اولویت استخدام در سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری بین سه مجموعه کمیته امداد امام(ره) استان تهران، سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران و گروه خودروسازی سایپا، گفت: یکی از مهمترین مسئولیت های اجتماعی بنگاه ها به خصوص بنگاه های بزرگ این است که در راستای فعالیت هایی که دارند، از افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند، حمایت کنند؛ در همین راستا هماهنگی هایی صورت گرفت تا افراد تحت پوشش مجموعه های یاد شده از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای آموزش ببینند.

سیدجواد سلیمانی با بیان اینکه در فاز نخست تفاهم نامه یاد شده، گروه خودروسازی سایپا متعهد به جذب سالانه ۲۰۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) که توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش دیده اند، شده، تصریح کرد: زمانی که افراد متقاضی آموزش ببینند و توانمند شوند، می توانند در گروه خودروسازی سایپا کار کنند، با این اتفاق خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) به خودکفایی مالی می رسند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا با همت مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، فعالیت مجدد خود را آغاز کرده، گفت: نزدیک به ۹۰ درصد نیروهای شرکت “سایپاگام” از مددجویان کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی هستند و این امر، افتخار بسیار بزرگی برای مجموعه سایپا است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا، ۴۲ هزار نفر نیروی کار دارد، اظهار کرد: بر اساس برنامه توسعه ای که وزارت صمت و گروه خودروسازی سایپا دارد، ظرفیت تولید فعلی از ۴۵۰ هزار دستگاه در سال، طی دو تا سه سال آینده باید به یک میلیون دستگاه برسد؛ بنابراین افزایش تولید نیازمند نیروی کار جدید است.

وی تاکید کرد: در رویکرد جدید گروه خودروسازی سایپا، اولویت و حداکثر ظرفیت جذب نیروی انسانی از کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی خواهد بود؛ خوشبختانه تجربه شرکت سایپاگام نشان داد که حرکت به این سمت درست و مناسب است و می توان نیاز گروه خودروسازی را از این طریق تامین کرد.

کشور نیازمند اشتغال پایدار است

جواد روانبخش، مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران نیز در همین راستا گفت: برای آنکه بتوان اشتغال پایدار و اثر بخش ایجاد کرد، آموزش نیروی کار اهمیت به سزایی دارد، لذا تفاهم نامه سه جانبه کمک می کند که افراد متخصص وارد صنعت خودروسازی شوند.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال یک فرآیند است که با آموزش نیروی انسانی تکمیل می شود، افزود: اگر مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) آموزش و مهارت لازم در حوزه صنعت خودرو را پیدا کنند، می توانند ضمن استخدام در گروه خودروسازی سایپا، از نظر مالی به استقلال برسند.

روانبخش با بیان اینکه زمانی کشور به توسعه دست پیدا می کند که از نظر اشتغال به پایداری مطلوب برسد، تصریح کرد: اگر سازمان ها و مجموعه ها، همکاری لازم در این خصوص را داشته باشند، می توان به بالاترین بهره وری دست یافت و شرایطی را فراهم کرد که نرخ بیکاری در کشور روند نزولی به خود بگیرد.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران گفت: در حال حاضر در شرکت سایپا مرکز جوار کارگاهی وجود دارد، در این مرکز آموزش های فنی و حرفه ای داده می شود و افراد جویای کار می توانند از این فرصت بهره ببرند.

آغوش باز سایپا برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)

سید ابوالفضل پرپنجی، مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان تهران نیز در حاشیه امضای این تفاهم نامه سه جانبه گفت: گروه خودروسازی سایپا، همکاری بسیار خوبی با کمیته امداد امام(ره) دارد و همواره سعی کرده با آغوش باز در فقر زدایی، توانمندسازی و اشتغال‌زایی مددجویان این بخش کمک کند.

وی با بیان اینکه در گام اول تفاهم نامه امضاء شده قرار است ۲۰۰ نفر از افراد آموزش دیده، جذب شوند و این امر برای سال های آینده قابل توسعه است، افزود: جامعه هدف ما از نظر مالی شرایط مناسبی ندارند، اما از نظر فکری و بدنی بسیار سالم و توانمند هستند لذا با ایجاد اشتغال برای آنها می توان به سمت فقرزدایی حرکت کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

سایپانیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار