مراسم تحلیف جو بایدن با تمام جزئیات + فیلم

ترامپ بعد از سخنرانی خداحافظی خود در پایگاه نظامی «اندروز» مریلند، راهی محل اقامت خود در فلوریدا شد.تعدادی از مقامات و به خصوص «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین، «جورج بوش» و «مایک پنس» معاون ترامپ برای شرکت در این مراسم حاضر شده‌اند.

به گزارش رصد روز ، مراسم تحلیف جو بایدن ، چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه به وقت محلی و از لحظاتی پیش آغاز شد.

ساعاتی پیش از آغاز این مراسم، «دونالد ترامپ»، با پایان دوره ریاستش کاخ سفید را ترک کرد.

ترامپ بعد از سخنرانی خداحافظی خود در پایگاه نظامی «اندروز» مریلند، راهی محل اقامت خود در فلوریدا شد.

تعدادی از مقامات و به خصوص «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین، «جورج بوش» و «مایک پنس» معاون ترامپ برای شرکت در این مراسم حاضر شده‌اند.

آغاز مراسم تحلیف جو بایدن

ترامپ پیش از آنکه به فلوریدا سفر کند، در سخنانی گفت: می‌خواهم خداحافظی کنم، اما امیدوارم این خداحافظی برای مدت زمانی طولانی نباشد. او در سخنانی پیش از ترک واشنگتن و رفتن به فلوریدا گفت: این، ۴ سالی برجسته بود که دستاورد‌های بسیار داشتیم.

 

بیش از ۱۹۰ هزار پرچم در نشنال مال (National mall) پارک عمومی واقع در مرکز واشنگتن دی‌سی، پایتخت آمریکا نصب شده است تا نمادی برای عدم حضور مردمی باشد.

هر چهار سال یک بار صد‌ها هزار آمریکایی به طور سنتی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت می‌کردند. اما امسال این مراسم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

جدیدترین تحولات مربوط به مراسم تحلیف جو بایدن به شرح زیر است:

 

بایدن: امروز یک روز تاریخی آمریکایی برای جشن دموکراسی است

جو بایدن در سخنرانی خود پس از ادای سوگند گفت: امروز یک روز تاریخی آمریکایی برای جشن دموکراسی است. امروز، روز آمریکا و روز تاریخ و امید است. امروز دلیلی برای به چالش کشیده شدن آمریکا است. امروز از دموکراسی در آمریکا حفاظت شده است.

بایدن به‌عنوان ۴۶ امین رئیس‌جمهور آمریکا گفت: من از روسای‌جمهور پیشین آمریکا از هر دو حزب تشکر می‌کنم. داستان آمریکا به تک تک همه ما بستگی دارد و ما ملت خوبی هستیم. ما راه زیادی برای رفتن داریم. خیلی از چیزها باید اصلاح شود و خیلی چیز‌ها باید تعمیر شوند.

سخنرانی جو بایدن در مراسم تحلیف

 

جو بایدن به‌عنوان ۴۶ امین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد

 

سوگند بایدن در مراسم تحلیف 02

 

سناتور آمی کلوبوچار، سناتور ایالت مینه سوتای آمریکا به‌عنوان اولین سخنران مراسم تحلیف جو بایدن، گفت: پس از اتفاقات تلخ ساختمان کنگره، امروز غبار‌ها را کنار می‌زنیم و سعی می‌کنیم کاری را که به آن عادت داریم، انجام دهیم.

آمی کلوبوچار افزود: دو هفته پیش زمانی که یک گروه ناآرامی‌های کنگره را ایجاد کردند، متوجه شدیم باید مسئولیت‌هایی در کشور برعهده بگیریم. اکنون روزی است که دموکراسی در کشور ما بیدار می‌شود.

سناتور آمی کلوبوچار 01

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط