مریم کاویانی از رنگ بهشت می گوید/ خانوم بازیگر زیبا تر از همیشه+ عکس

مریم کاویانی بازیگر ۵۳ ساله است که در سریال «ستایش» و فلیم‌های «اخراجی‌ها ۳» بازی کرده است.

به گزارش رصد روز، مریم کاویانی تصویری جالب از تیپ و چهره تازه خودش در استوری اینستاگرام منتشر کرد.

 

مریم کاویانی (زادهٔ ۱ تیر ۱۳۴۹) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

زندگی‌نامه

مریم کاویانی ۱ تیر ۱۳۴۹ در اهواز به دنیا آمده است. پدر و مادر او مازندرانی و اهل بابل هستند. پدرش کارگر کارخانهٔ نیشکر و کاغذ پارس بوده و مادرش خانه‌دار است. کاویانی تحصیلات خود را در رشتهٔ پرستاری گذرانده و فعالیت هنری خود را در مقام بازیگر با فیلم رؤیای جوانی (۱۳۸۱) آغاز کرده است. او پیش از ورود به عرصهٔ بازیگری، علاقه و شناخت چندانی به سینما نداشته و به گفتهٔ خودش از میان بازیگران فقط هدیه تهرانی، محمدرضا فروتن و افسانه بایگان را می‌شناخته است. سال ۱۳۸۱ نادر مقدس کاویانی را در محل کارش، بیمارستان مهراد، می‌بیند و او را برای بازدید از پشت صحنهٔ فیلم رؤیای جوانی که در دست ساخت داشته دعوت می‌کند. کاویانی از سر کنجکاوی در پشت صحنهٔ این فیلم حاضر می‌شود. مقدس که معتقد بود کاویانی چهرهٔ خوبی برای بازیگری دارد، او را با مانتویی سفید روانهٔ جلوی دوربین می‌کند تا به عنوان نخستین تجربه، نقش کوتاه یک خانم دکتر را بازی کند.

ازدواج

مریم کاویانی دو بار ازدواج کرده و از ازدواج اول خود یک پسر دارد که متولد ۱۳۷۶ است. او در ازدواج دومش سال ۱۳۹۷ با رامین مهمان‌پرست، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان ازدواج کرد و در سال ۱۴۰۰ از او جدا شد.

مریم کاویانی در اهواز به دنیا آمد اما پدر و مادر او اصالتا شمالی هستند. خانم کاویانی تنها یک برادر کوچکتر از خودش دارد. پدرش کارگر کارخانه نیشکر و مادرش نیز خانه دار است. خانواده مریم کاویانی تا ۱۰ سالگیش در اهواز زندگی می‌کردند. سپس به بابل نقل مکان کردند و تا ۳۰ خانم کاویانی تا ۳۰ سالگی در همین شهر زندگی کرد و به دانشگاه رفت اما در نهایت از سال ۱۳۷۹ به تهران آمدند.

پا گذاشتن به دنیای بازیگری

همانطور که در ابتدا گفتیم خانم کاویانی در رشته پرستاری تحصیل کرده و در همین رشته نیز مشغول کار می‌شود. او زمانی که پرستار بیمارستان مهراد تهران بود، به طور اتفاقی توسط یکی از مراجعه کنندگان به نام “نادر مقدس، کارگردان” برای بازی در یک فیلم دعوت شد. این دعوت باعث شد تا مریم کاویانی برای اولین بار در سال ۱۳۸۱ با فیلم رویای جوانی در نقش پرستار  جلوی دوربین برود و بعد تبدیل به بازیگری معروف شود.

ورود به تلویزیون شهرت
خانم کاویانی بعد از بازی در فیلم رویای جوانی، مورد توجه کارگردان های دیگر قرار گرفت. او در سال ۱۳۸۴ با سریال راه شب ساخته داریوش فرهنگ در قاب تلویزیون حاضر شد. چند ماه بعد از نیز با نقش آفرینی در سریال او یک فرشته بود و فیلم هوو به شهرت رسید.

اولین حقوق برای بازیگری

بر اساس گفته مریم کاویانی در برنامه دورهمی مهران مدیری، او اولین قراردادش را با آقای متولی امضا کرده و فیلمی که بازی کرده بود ۲۰۰ هزار تومان دریافت کرده بود.

ازدواج اول مریم کاویانی
مریم کاویانی از ازدواج اول خود یک پسر دارد که در  ۱۳۷۶ به دنیا آمده است. با این حال در مورد اسم و مشخصات همسر اول او اطلاعاتی در دست نیست.

ازدواج دوم مریم کاویانی با رامین مهمانپرست

این خانم بازیگر برای بار دوم با رامین مهمانپرست، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان ازدواج می‌کند که این ازدواج نیز سرانجام خوبی نداشته و در نهایت آن‌ها در سال ۱۴۰۰ از هم جدا شدند.

علت طلاق مریم کاویانی از رامین مهمانپرست
او به تازگی در یکی از مصاحبه های تلویزیونیش در مورد علت طلاقش از رامین مهمانپرست، سیاستمدار کشور صحبت کرد.

مریم کاویانی، بازیگر سینما و تلویزیون که مهمان برنامه کامران نجف زاده بود در مورد ازدواجش با این سیاستمدار گفت: “یک بازیگر نباید با یک سیاستمدار ازدواج کند و این بزرگترین اشتباه است. چون احساسات بازیگر کاملا با یک سیاستمدار متفاوت است.”

او در ادامه افزود: “زندگی با یک فرد سیاستمدار سختی های خودش را دارد. یک بازیگر نمی تواند با سیاستمدار زندگی کند. آن‌ها به دلیل شرایط کاری خاصی که دارند و باید به آن متعهد باشند، شرایط زندگی را از روان معمول خارج می کند.”

 

سریال ها

او یک فرشته بود (۱۳۸۴)
راه شب (۱۳۸۴)
پدرخوانده (۱۳۸۴)
زیرزمین (۱۳۸۵)
روز رفتن (۱۳۸۵)
به دنیا بگویید بایستد (۱۳۸۵)
روزگار قریب (۱۳۸۶)
شکرانه (۱۳۸۶)
خط شکن (۱۳۸۷)
روزهای زیبا (۱۳۸۸)
پنجمین خورشید (۱۳۸۸)
تاوان (۱۳۸۹)
فاصله‌ ها (۱۳۸۹)
قسم (۱۳۸۹)
دارا و ندار (۱۳۸۹)
راه طولانی (۱۳۹۰)
ویلای من (۱۳۹۱)
معراجی‌ ها (۱۳۹۲)
مدینه (۱۳۹۳)
زمستان گرم (۱۳۹۳)
در قصه‌ ها زندگی می‌ کنند (۱۳۹۵)
محکومین (۱۳۹۶)
افسانه هزارپایان (۱۳۹۷ )
بچه مهندس ۲ (۱۳۹۷ )
مینی سریال شب (۱۳۹۷ )
بوی باران (۱۳۹۷ )
بی نشان (۱۴۰۱ )
راز ناتمام (۱۴۰۱ )
عشق کوفی (۱۴۰۲ )
رحیل (۱۴۰۲ )

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار