مضرات نوشیدن قهوه با معده خالی/کی قهوه بخوریم

نوشیدن قهوه در اوایل صبح ایده خوبی نیست؛ زیرا ترشح کورتیزول یا هورمون استرس را تشدید می‌کند و سبب تغییرات خلقی و اضطراب می‌شود.

به گزارش رصد روز،اکثر افراد از نوشیدن یک فنجان قهوه صبحگاهی لذت می‌برند، در واقع قهوه به افراد کافئین می‌دهد تا روز خود را با انرژی آغاز کنند اما به نظر می‌رسد، اما دلیلی وجود دارد که برخی از افراد نسبت به دیگران از این نوشیدنی محبوب لذت نمی‌برند و این مورد ممکن است مربوط به جنسیت آنان باشد.
نوشیدن قهوه با شکم خالی ، عملکرد گلوکز را مختل می‌کند و بر متابولیسم تأثیر می‌گذارد؛ متابولیکِ ضعیف نیز خطر بیماری قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد.

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ در گزارش های علمی، کافئین ممکن است بافت چربی قهوه ای یا چربی بدن شما را که کالری می سوزاند تحریک کند. اساساً، محققان کشف کردند که نوشیدن یک فنجان قهوه میزان متابولیسم شما را تا حدی افزایش می دهد که فعالیت بافت چربی قهوه ای آغاز شده و منجر به چربی سوزی و کاهش وزن می شود.

بر اساس تحقیقات سال ۲۰۲۰ توسط محققان هاروارد که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، افرادی که روزانه چهار فنجان قهوه کافئین دار می نوشند، شاهد کاهش چهار درصدی چربی بدن بودند. نویسندگان این مطالعه گمان می‌کنند که این به این دلیل است که نوشیدن قهوه میزان متابولیسم را افزایش می‌دهد که به معنای سوزاندن کالری بیشتر است.

نوشیدن قهوه در اوایل صبح ایده خوبی نیست؛ زیرا ترشح کورتیزول یا هورمون استرس را تشدید می‌کند و سبب تغییرات خلقی و اضطراب می‌شود.

فواید قهوه عبارتند از: افزایش متابولیسم و چربی‌سوزی، بهبود عملکرد شناختی و حتی افزایش طول عمر. برای بهره‌مندی از خواص قهوه، بهتر است معده شما خالی نباشد.

مضرات نوشیدن قهوه با معده خالی
مضرات نوشیدن قهوه با معده خالی به شرح زیر است؛

مشکلات گوارشی: نوشیدن قهوه با معده خالی، سبب افزایش ترشح اسید معده می‌شود و سوءهاضمه، نفخ و تهوع را در بر دارد.

استرس: مصرف قهوه با معده خالی سطح کورتیزول یا هورمون استرس را افزایش می‌دهد. کورتیزول بالا در بدن باعث پوکی استخوان، فشار خون بالا و دیابت می‌شود.

اختلال در تنظیم قند خون: نوشیدن قهوه با معده خالی ، عملکرد گلوکز را مختل می‌کند و بر متابولیسم تأثیر می‌گذارد؛ متابولیکِ ضعیف نیز خطر بیماری قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد.

نوسانات خلقی: تولید بیش از حد اسید معده در پی مصرف قهوه، از علل نوسانات خلقی است و اضطراب و افسردگی را در بر دارد.

التهاب: نوشیدن قهوه با معده خالی عامل اصلی استرس اکسیداتیو و التهاب است و مشکلات پوستی و دیابت را به همراه دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط