معاملات بی جان بازار سرمایه در هفته اخیر/ نقش تعطیلات در کم رمقی بورس

به گزارش رصد روز، تعطیلی های هفته اخیر موجب شد تا بازار سرمایه روزهای کم رمق و معاملات بی جانی را تجربه کند. بورس روز چهارشنبه هفته اخیر از محدوده یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحدی و روز دوشنبه آخرین روز کاری هفته به سطح یک میلیون و ۵۲۹ هزار واح...

به گزارش رصد روز، تعطیلی های هفته اخیر موجب شد تا بازار سرمایه روزهای کم رمق و معاملات بی جانی را تجربه کند.

بورس روز چهارشنبه هفته اخیر از محدوده یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحدی و روز دوشنبه آخرین روز کاری هفته به سطح یک میلیون و ۵۲۹ هزار واحد رسید. شاخص کل بورس در این هفته ۰٫۵ درصد رشد کرد.

شاخص کل هم وزن در هفته‌ای که گذشت با ۲.۵۹ درصد رشد به عدد ۴۲۲ هزار و ۴۷۷ واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با رشد  یک صدم درصدی به عدد ۲۰ هزار و ۹۱۹ واحد رسید.

این هفته  شاخص کل هم‌وزن وضعیت بهتری داشت و این خبر از وضعیت خوب تک سهم‌ها، صنایع و شرکت‌های کوچک می‌دهد.

صنایع حمل‌ونقل و صنعت غذایی به جز قند صنایع  پیشتاز این هفته بودند. گروه حمل‌و‌نقل ۱۲.۷۹ درصد وصنعت غذایی به جز قند ۱۱.۳۹ درصد رشد را تجربه کردند.

در هفته قبل‌تر صنعت کوچک وسایل ارتباطی با رشد ۲۰ درصدی پیشتاز صنایع بازار بوده است.

در هفته‌ای که گذشت ارزش کل معاملات ۱۶ هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان ثبت شد. به‌طور میانگین روزانه ۵ هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان ارزش معاملات بود که نسبت به هفته قبل کاهشی بود.

در این هفته شستا صدرنشین جدول معاملات بودند و در تمامی روزهای هفته بیشترین حجم معاملات بورس را داشتند. روز شنبه خگستر، خودرو و شپنا بیشترین ارزش معاملات بازار را داشتند و شستا، خودرو و خگستر بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند. روز یکشنبه نیز وبصادر، خگستر و خودرو بیشترین ارزش معاملات و شستا، وبصادر و وتجارت بیشترین حجم معاملات را داشتند.

در روز دوشنبه شپنا در صدر جدول ارزش معاملات بود و شتران و خگستر در رتبه‌های بعدی بودند. در جدول حجم معاملات نیز شستا، خساپا و خودرو در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

در این هفته که سه روز کاری داشت دو روز را شاهد ورود پول افراد حقیقی و یک روز از آن را خروج پول افراد حقیقی داشته‌ایم. در مجموع ۱۹ میلیارد تومان ورود پول به بورس و خروج پول به میزان ۱۰۱.۸ میلیارد تومان رخ داد.

سرانه خرید  ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای هر شخص حقیقی و سرانه فروش برای هر شخص حقیقی نیز ۲۰ میلیون ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

کارشناسان می‌گویند معاملات بورس به علت تعطیلات کم‌رمق دنبال شد.

منبع: تجارت نیوز

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار