مقصر گرانی مرغ مرغداران هستند / مرغ گران نخرید

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، مقصر اصلی گرانی و کمبود مرغ در بازار مرغ‌داران هستند، چرا که آنها از توزیع مرغ با نرخ دولتی به بازار مقاومت نشان می‌دهند و در این شرایط زیاده‌خواه شده‌اند!

به گزارش رصد روز ، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: « مردم نباید مرغ گران بخرند، چرا که دولت نهاده‌های دامی را در اختیار مرغداران قرار داده و آنها هم موظفند مرغ را با نرخ ۲۰ هزار و ۴۰۰ در اختیار مردم قرار دهند.»

کمبود و صف طولانی مرغ صدای شهروندان تهرانی را درآورده است. هر چند مرغداران مدعی‌اند که شبانه روز مرغ به کشتارگاه می‌برند اما باز هم شهروندان تهرانی برای خرید مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی صف می‌بندند. این بخشی از ماجراست. در برخی از نقاط تهران هم مردم گزارش داده‌اند که مرغ به اندازه کافی نیست!

مرغداران زیاده‌خواه شدند

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، مقصر اصلی گرانی و کمبود مرغ در بازار مرغ‌داران هستند، چرا که آنها از توزیع مرغ با نرخ دولتی به بازار مقاومت نشان می‌دهند و در این شرایط زیاده‌خواه شده‌اند!

مهدی یوسف‌خانی برای آن که مرغ ارزان به دست مردم برسد سه توصیه دارد و گفته است: ابتدا مرغدارانی که نهاده با نرخ دولتی به دست‌شان رسیده نباید مرغ را گران به کشتارگاه بفروشند. همچنین توزیع‌کنندگان هم نباید مرغ گران را به دست واحدهای صنفی برسانند. همین باعث می‌شود که مرغ با نرخ دولتی به دست مصرف‌کنندگان و مردم برسد.

تولید مرغ ۲۰ درصد کاهش داشت

او اظهار کرد: البته برای خرید مرغ ارزان باید مرغ به اندازه کافی تولید شود.طبق آمارها تولید مرغ در بهمن ماه ۲۰ درصد کاهش داشته است. همین مساله باعث شده فضای فعلی انگیز را برای تخلف مرغداران و زیاده‌خواهی آنها بیشتر کند.

به گفته یوسف‌خانی، قیمت مصوب مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است. با آن که تمام نهاده در اختیار مرغداران قرار گرفته اما تا به امروز مرغ توسط مرکز پشتیبانی امور دام به بازار عرضه نشده است.

نصف مرغ تولید شده آزاد فروخته شد!

آنچه پیداست ۵۰ درصد مرغ‌های تولید شده با نرخ دولتی به بازار عرضه شده اما ۵۰ درصد دیگر توسط مرغداران با نرخ آزاد به بازار عرضه می‌شود که این اقدام نوعی تخلف است. رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با تائید این خبر گفت: با وجود اهرم فشار دستگاه‌های دولتی مرغداران مجاب شدند که عرضه مرغ دولتی به بازار را بیشتر کنند. همچنین با کمک دادستانی تهران و دیگر نیروهای دولتی فروش مرغ آزاد از سوی کشتارگاه‌ها به بازار ممنوع شده است!

آیا کاهش تولید مرغ از سوی مرغداران عمدی بود؟ به گفته یوسف‌خانی، مرغداران تولید مرغ را عمدا کاهش ندادند بلکه در ماه‌های گذشته با کمبود نهاده‌های دامی مواجه شدند که این معضل باعث شد در شب عید با کمبود مرغ در بازار مواجه شویم.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

تجارت نیوز 

مطالب مرتبط