مهمترین عامل نابود کننده اعتماد به نفس در خانم‌ها

یکی از مهم‌ترین عواملی که می تواند اعتماد به نفس را به طور کلی کاهش دهد مقایسه است.

به گزارش رصد روز، یکی از مهم‌ترین عواملی که می تواند اعتماد به نفس را به طور کلی کاهش دهد مقایسه است. زمانی که شما دست به مقایسه می‌زنید به طرز دقیقی قصد خودتخریبی را در سر می‌پرورانید و اگر بیشتر بررسی کنید متوجه خواهید شد که بیشتر مقایسه‌های شما در مواجهه با پیروزی دیگران در هر زمینه از زندگی‌شان است.

این مقایسه‌ها به قدری مخرب هستند که می‌توانند شما را به طور کلی از مسیر موفقیت خود بازدارند و حتی باعث نادیده گرفتن موفقیت‌های قبلی ‌تان نیز خواهند شد. در خانم‌ها به خاطر حس زیبایی پسندی چنین موضوعی بیشتر رواج دارد که از مقایسه نادرست بادیگران ناشی می‌شود.

وجود کمپین‌هایی همچون برابری حقوق زن و مرد یکی دیگر از عوامل کاهش‌دهنده اعتماد به نفس در زنان است که متاسفانه به علت انتقال نادرست آن صرفا باعث ایجاد اعتماد به نفس کاذب می‌شود و خانم ها را از واقعیت وجودی‌شان باز می‌دارد.

قطعا شکی در آن نیست که زن و مرد برابر هستند و صددرصد به یکدیگر نیاز اساسی دارند اما تن دادن به چنین موضوعات جنجال برانگیزی صرفا حاشیه‌هایی را ایجاد می کند که بدون در نظر گرفتن هسته، سعی دارد پوسته را تقویت کند.

بنابراین به جای پیوستن به چنین کمپین‌هایی بهتر است با واقعیت وجودی خود آشنا باشیم تا از درون عزت نفس و اعتماد به نفس زیادی را بدست آورده و در زندگی به بالاترین درجات موفقیت دست یابیم. ( این جمله برای مردان و زنان مشترک است)

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

ذهنولوژی

مطالب مرتبط

آخرین اخبار