مهمترین علت ایجاد لکه‌ های پوستی در صورت و بدن

یک متخصص پوست و مو گفت: یکی از شایع‌ترین دلایل بروز لکه‌های پوستی، مصرف قرص‌های ضد بارداری است.

به گزارش رصد روز، امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو ،اظهار کرد: بروز لکه‌های قهوه‌ای پوستی علت‌های مختلفی دارد، یکی از انواع آن‌ها معروف به کک و مک است. کک و مک‌ها لکه‌های پوستی هستند که در اثر تابش نور آفتاب و ژنتیک در افراد ایجاد می‌شود. این اتفاق ممکن است از سنین پایین در افراد ایجاد شود اما خطری برای فرد ایجاد نمی‌کند.

او ادامه داد: راه‌های درمان لکه‌های پوستی قهوه‌ای معروف به کک و مک، مصرف دارو‌ها و استفاده از انواع کرم‌های ضد آفتاب مخصوص لکه‌های پوستی است. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب می‌تواند این لکه‌های پوستی را کم رنگ‌تر کند اما آن‌ها را از بین نمی‌برد.

او افزود: از شایع‌ترین دلایل بروز لکه‌های پوستی می‌توان به لکه‌های پوستی ناشی از بارداری که بر اثر مصرف دارو‌های ضد بارداری به وجود می‌آیند و به ملاسما معروف هستند، اشاره کرد. درمان این لکه‌های پوستی سخت‌تر است و همچنین تابش نور خورشید باعث تشدید این لک‌ها می‌شود.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: دسته دیگر از لکه‌های پوستی، لکه‌های ناشی از تابش نور آفتاب است، این دسته از لکه‌های پوستی با افزایش سن بروز می‌دهد و بیشتر در افراد مسن دیده می‌شود. این دسته از لکه‌های پوستی بیشتر روی دست‌ها و صورت بروز می‌دهند و خطری برای فرد ندارند. این دسته از لکه‌های پوستی ممکن است با مصرف دارو درمان نشوند و برای درمان آن‌ها از انواع لیزر‌ها استفاده شود.

احسانی بیان کرد: انواع دیگر از لکه‌های پوستی ممکن است به علت مصرف برخی از دارو‌ها مانند دارو‌های قلبی و اعصاب اتفاق بیفتند این دسته از لکه‌های پوستی هم با تابش نور خورشید تشدید می‌شوند؛ که می‌توان با قطع یا کم کردن این دارو‌ها لکه‌های پوستی را کاهش داد.

او ادامه داد: باید به این نکته توجه داشته باشیم بروز لکه‌های پوستی به علت مشکلات کبدی است اما بر خلاف تصور آن‌ها ارتباطی بین مشکلات داخلی بدن با لکه‌های پوستی نیست.

این متخصص پوست افزود: قسمت عمده درمان انواع لکه‌های پوستی با مصرف دارو‌هاست اما روش‌های دیگری مانند لیزر‌ها و لایه برداری پوست می‌تواند به درمان این لکه‌های پوستی کمک کند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار