موضوع فیلم عنکبوت مقدس چیست؟

به گزارش رصد روز ، پس از حاشیه های زیادی که جشنواره سیاسی کن در سال جاری داشت و اتفاقات قابل توجهی که برای عوامل فیلم عنکبوت مقدس رخ داد بسیاری از کاربران به دنبال پاسخ این سؤال هستند که موضوع فیلم عنکبوت مقدس چیست؟ موضوع فیلم عنکبوت مقدس...

به گزارش رصد روز ، پس از حاشیه های زیادی که جشنواره سیاسی کن در سال جاری داشت و اتفاقات قابل توجهی که برای عوامل فیلم عنکبوت مقدس رخ داد بسیاری از کاربران به دنبال پاسخ این سؤال هستند که موضوع فیلم عنکبوت مقدس چیست؟

موضوع فیلم عنکبوت مقدس چیست؟

 

عنکبوت مقدس به نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی و کارگردانی علی عباسی محصول سال ۲۰۲۲ است. زهرا امیر ابراهیمی، مهدی بجستانی، فروزان جمشیدنژاد، آرش آشتیانی، سینا پروانه، نیما اکبرپور و سارا فضیلت از جمله بازیگران این فیلم هستند. این فیلم در اردن فیلم‌برداری شد و بر پایهٔ داستان واقعی سعید حنایی، قاتل زنجیره‌ای معروف به قاتل عنکبوتی که کارگران جنسی را هدف قرار داد و ۱۶ زن را از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ در مشهد به قتل رساند، یک روزنامه‌نگار زن خیالی را در حال تحقیق دربارهٔ یک قاتل زنجیره‌ای به تصویر می‌کشد.

سعید، یک مرد خانواده، برای کشتن کارگران جنسی به مشهد می‌رود. پس از قتل چندین زن، به دلیل عدم استقبال جامعه از این قتل‌ها که فکر می‌کرد انجامشان یک «رسالت الهی» است، به شدت مضطرب می‌شود.

یک روزنامه‌نگار وارد دنیایی می‌شود که در آن مردی که رسانه‌ها قاتل عنکبوتی را به آن لقب داده‌اند، اقدام مذموم خود را انجام می‌دهد. وقتی سعید دستگیر و به اعدام محکوم می‌شود، افکار عمومی او را به یک قهرمان تبدیل می‌کند.

تصاویری از پوستر و نمایی از فیلم «عنکبوت مقدس» منتشر شد که به خاطر توهین به امام رضا(ع) خشم کاربران را به همراه داشت. در نمایی از این فیلم و همچنین پوستر تازه منتشر شده آن نام فیلم یعنی عنکبوت مقدس روی تصویر مشهد با مرکزیت حرم مطهر امام رضا(ع) نمایش داده می شود و این حس را به مخاطب القا می کند که گویی در حال تماشای یک تار عنکبوت بزرگ است. فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در واکنش به این اتفاق و اهانت این فیلم به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) که عزیزترین داشته و باور مردم ایران و شیعیان است، اعتراض خود را نشان دادند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط