نحوه اعطای سهام عدالت به جاماندگان+ جزئیات

نحوه اعطای سهام عدالت به جاماندگان سهام عدالت تشریح شد.

به گزارش رصد روز ،اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت: این که بساطی توسط برخی سودجویان برای مراجعه به سایت و برخی از درگاه‌های اینترنتی شکل گرفته، مصداق کلاهبرداری است. مردم برای اطلاع از از فرآیند قانونی و قطعی تخصیص سهام عدالت تنها به اطلاع رسانی رسانه ملی اکتفا کنند.

اخبار مختلفی از شهرستان‌ها دریافت می‌شود که متاسفانه با سو استفاده از ناآگاهی مردم به بهانه پیش ثبت نام و ثبت نام سهام عدالت، از مردم مبالغی اخذ و مدارکی دریافت شده است که غیرقانونی است.

تاکید ما این است که با توجه به سامانه‌های ارتقا یافته برای شناسایی مشمولان طرح سهام عدالت و تخصیص سهام به آن‌ها، نیاز به پیش ثبت نام و ثبت نام نبوده و نهایتا بعد از اطلاع رسانی به مشمولان ممکن است که نیاز به مراجعه به تعاونی‌ها شهرستانی باشد. البته این مسئله نیز قطعی نیست و ممکن است این ثبت نام غیرحضوری باشد. از خرداد ماه است که در این مورد تصمیم‌های لازم اخذ خواهد شد.

به گفته او تاکید بر این است که مردم دچار سردرگمی نشوند. اساسا فرآیند تخصیص سهام عدالت به جاماندگان نیاز به ثبت نام و سامانه جدید نداشته و شناسایی از طریق سامانه‌های معیشتی انجام می‌شود؛ منتها ممکن است که مغایرت‌های وجود داشته باشد که بعد از طی شدن مراحل یک بازه زمانی برای رسیدگی درخواست مردم در نظر گرفته شود، همه این موارد منوط به اتخاذ تصمیمات لازم در دولت است.

مسئول اجرای طرح تخصیص سهام به جاماندگان سهام عدالت دولت بوده و دولت نیز تاکنون به طور رسمی موردی را اعلام نکرده است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط