نماد “ودی” در جایگاه دوم نمادهای بیمه ای طی یکسال گذشته

بررسی ها نشان می دهد که نماد “ودی” با ۱۶۹ درصد بازدهی و نقدشوندگی طی یکسال اخیر در جایگاه دوم نمادهای بیمه ای در بازار سرمایه از این حیث قرار گرفته است به گزارش اختصاصی رصد روز، بازار سرمایه با وجود همه نوسانات همیشه یکی از جذ...

بررسی ها نشان می دهد که نماد “ودی” با ۱۶۹ درصد بازدهی و نقدشوندگی طی یکسال اخیر در جایگاه دوم نمادهای بیمه ای در بازار سرمایه از این حیث قرار گرفته است

به گزارش اختصاصی رصد روز، بازار سرمایه با وجود همه نوسانات همیشه یکی از جذابترین ها برای سرمایه گذاریست. هرچند که عوامل متعددی طی دو سال گذشته بر روند بازار بورس اثرگذار بوده اما با همه اینها با دانش معاملاتی می توان از خوان پیچیدگی بورس عبور کرد هرچند که این گزاره نافی عملکرد ضعیف مدیران مربوطه در ارتباط با مهمترین بازار پولی مالی کشور نیست و قطعاً تجدیدنظر در ارکان سیاست گذاری بازار سرمایه برای قوام اقتصاد به تعبیر برخی کارشناسان از نان شب هم واجب تر است.

گروه بیمه ای ها در بازار سرمایه از اقبال خوبی در یکی دوسال اخیر برخوردار بودند و کنکاش در بین نکته نظرات کارشناسا نشان می دهد که وجود یک نماد بیمه ای در سبد سرمایه گذاری می تواند نتایج خوبی را در میزان سودآوری یک پرتفو داشته باشد آن هم در شرایطی که بازدهی و نقدشوندگی بسیاری از نمادهای معاملاتی طی یکسال گذشته یا منفی بوده یا رشد اندک داشته که همین مسئله سبب می شود تا گروه بیمه ای با توجه نتایج ثبت شده طی چندوقت اخیر بیشتر مورد توجه منتقدین بازار سرمایه باشد.

“ودی” شگفتی ساز ظاهر شد

نتایج حاکی از آن است که نماد “ودی” متعلق به شرکت بیمه دی طی یکسال اخیر با عملکردی قابل توجه در جایگاه دوم نمادهای بیمه ای قرار گیرد. هرچند که اگر با درنظر گرفتن برخی مسائل می توان نماد بیمه دی در بازار سرمایه را در جایگاه نخست بازدهی و نققدشوندگی در بین نمادهای بیمه ای دید اما براساس عملکرد این نماد معاملاتی جایگاه دوم را طی یکسال گذشته در یکی از جذابترین گروههای معاملاتی به خود اختصاص داد تا سهامداران بیمه دی از این حیث یکی از خوشحال ترین های بازار باشند.

نماد “ودی” در حالی با بازدهی و نقدشوندگی ۱۶۹ درصدی جایگاه دوم نمادهای بیمه ای را طی یکسال گذشته برای خود می بند ک ارززش بازار بیمه دی از ۱۷ مهرماه سال قبل تا ۱۷ مهر ۱۴۰۲ از ۲۱ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال با جهشی ۱۶۱ درصدی به ۵۷ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال رسید.

در جدول زیر بازدهی و نقدشوندگی نمادهای بیمه ای طی یکسال گذشته را مشاهد می کنید؛

بازدهی و نقدشوندگی طی یکسال گذشته (درصد)

نام نماد

۳۹۱.۵۳

میهن

۱۶۹

ودی

۱۶۸.۲۴

بخاور

۱۶۱.۹۹

دانا

۱۳۱.۱۵

البرز

۸۹.۳۱

اتکام

۸۸.۴۹

ما

۷۱.۷۷

آسیا

۶۸.۰۴

ومعلم

۶۳.۳۵

وحکمت

۶۴.۰۱

باران

۵۶.۰۸

وحافظ

۵۰.۴۳

کوثر

۳۱.۵۳

وتعاون

۲۹.۰۳

بنو

۲۳.۷۱

نوین

۲۳.۱۳

وسین

۲۰.۷۵

ملت

۱۰.۷۶

وآفری

۳.۲۲

پارسیان

(۵.۷۶)

بساما

(۱۴.۴۴)

بپاس

(۱۵.۰۱)

اتکای

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار