نمایشگاه صنعت، موثرترین صحنه آشنایی با توانمندی‌ها

رئیس انجمن قطعه سازان لوازم خانگی گفت: نمایشگاه صنعت، موثرترین صحنه آشنایی با توانمندی‌های صنعتی است و می‌تواند منجر به حمایت از تولیدکنندگان شود.

به گزارش رصد روز، رئیس انجمن قطعه سازان لوازم خانگی گفت: نمایشگاه صنعت، موثرترین صحنه آشنایی با توانمندی‌های صنعتی است و می‌تواند منجر به حمایت از تولیدکنندگان شود.

مرسل صدیق با بیان اینکه کمپرسور یخچال عموما وارداتی است، گفت: حدود ۹۰ درصد قطعات لوازم خانگی در داخل تولید می‌شود، اما در بخش کمپرسور یخچال هرچند اقداماتی انجام شده، اما هنوز به استاندارد‌های بین‌المللی نرسیدیم. همچنین برخی از قطعات تلویزیون که مربوط به پردازش اطلاعات و تصویرپردازی است، هنوز به واردات وابسته است.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۷۰۰ قطعه ساز در کشور، اظهار کرد: دنبال همکاری و همفکری این شرکت‌ها با انجمن هستیم.

رئیس انجمن قطعه سازان لوازم خانگی در ادامه با اشاره به نقش نمایشگاه‌های بین المللی در نمایش توانمندی‌های داخل، گفت: نمایشگاه صنعت نیز با نمایش این توانمندی‌ها به مسئولان دولتی و تصمیم گیران و ایجاد یقین در آن‌ها منجر به حمایت از تولیدکنندگان خواهد شد.

صدیق همچنین درباره اثرات مثبت نمایش این توانمندی‌ها به تولیدکنندگان اظهار کرد: نمایش توانمندی‌ها به تولید کنندگان آگاهی می‌دهد چرا که بعضی از آن‌ها از امکانات ساخت یا سایر قطعات تولیدی اطلاعات ندارند؛ بنابراین تولید کنندگان می‌توانند از آن‌ها الگوبرداری و توانمندی‌ها و قدرت رقابت خود را ارزیابی کنند و آن‌ها را ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه قطعه‌سازان باید دانش فنی و عمومی بالایی داشته باشند، تصریح کرد: این نمایشگاه، موثرترین صحنه آشنایی با توانمندی‌های صنعتی به ویژه در صورت حضور خارجی‌ها است. چرا که منجر به سنجش توانمندی تولیدکنندگان داخلی هم خواهد شد.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین الملی تهران با حضور نزدیک به ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی در زیر گروه‌های ماشین آلات و خطوط تولید، تجهیزات صنعتی و کارگاهی، ابزارآلات، صنایع پیشرفته، اتوماسیون صنعتی، خدمات فنی، مهندسی و مشاوره‌ای، تجهیزات ایمنی و بهداشت، فروش و خدمات پس از فروش و … برگزار خواهد شد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط