نوشیدنی مفید سحر و افطاری

تمر هندی میوه درختی است که بیشتر در مناطق استوایی می‌روید و اولین بار در آفریقا مشاهده شده و سپس به مناطق مختلف آسیا و آمریکا گسترش یافته است.

به گزارش رصد روز ، تمر هندی یکی از میوه‌های مغذی و مفید است که نباید از سفره‌های ماه رمضان غایب باشد؛ همچنین یکی از معروف‌ترین آب میوه‌هایی است که نسل به نسل مصرف آن توصیه شده است.

تمر هندی میوه درختی است که بیشتر در مناطق استوایی می‌روید و اولین بار در آفریقا مشاهده شده و سپس به مناطق مختلف آسیا و آمریکا گسترش یافته است.

این میوه روی درختان، داخل پوسته‌های بلند قهوه‌ای رشد می‌کند. درون آن‌ها یک تفاله چسبنده وجود دارد که بخشی از میوه است و طعم شیرین و ترش دارد.

نوشیدنی تمر هندی نیز فواید زیادی به خصوص در ایام روزه داری ماه رمضان برای بدن دارد؛ از جمله فواید آن کمک به درمان مشکل یبوست است که بسیاری از مردم در ماه رمضان از آن رنج می‌برند. تمر هندی سرشار از فیبر است و به عنوان یک ملین طبیعی برای دستگاه گوارش عمل می‌کند.

تمر هندی

تمر هندی از اهمیت زیادی برای سلامت قلب برخوردار است، زیرا چربی خون را کاهش می‌دهد و به دلیل داشتن پتاسیم به کنترل فشار خون کمک می‌کند؛ علاوه بر این، حاوی ویتامین C است که در برابر رادیکال‌های آزاد که در بیماری‌های قلبی نقش دارند مقاومت می‌کند.

تمر هندی دارای آنتی اکسیدان و ویتامین C است که برای تقویت ایمنی و محافظت از بدن در مقابل بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف ضروری است. همچنین به کاهش جذب کربوهیدرات که باعث کاهش سطح بالای قند خون می‌شود کمک کرده و متابولیسم را بهبود می‌بخشد.

این ماده همچنین به تصفیه خون کمک می‌کند زیرا حاوی درصد بالایی از اسیدها، مواد معدنی، فیبر‌ها و ویتامین C است و سلول‌های مرده پوست را جوان می‌کند. پزشکان باستان، تمر هندی را به عنوان نوشیدنی برای معالجه برخی از بیماری‌های معده و تب‌های ناشی از آن تجویز می‌کردند.

ابوبکر رازی در مورد تمر هندی می گوید: عصاره تمر به دلیل سردی و طراوتی که دارد تشنگی را برطرف می‌کند.

ابن سینا نیز در مورد تمر هندی می‌گوید: تمر هندی برای رفع استفراغ، تشنگی به هنگام تب و گرفتگی معده مفید است، صفرا را تسهیل می‌کند و نوشیدنی آن تب را کاهش می‌دهد.

ابن البیتار هم می‌گوید: تمر هندی بهترین میوه تازه‌ای است که پژمرده می‌شود و می‌شکند. این میوه جریان خون را تحریک می‌کند، ملین بوده و برای رفع استفراغ و تشنگی، تسهیل مشکلات صفرا و کاهش تب مفید است.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار