هجوم سرمایه‌گذاران بازارهای جهانی به سوی پناهگاه

به نظر می‌رسد که تحولات اخیر سیاسی در مناطق مختلف جهان سبب کاهش بدبینی‌ها نسبت به روند بازار طلا در کوتاه مدت شده باشد. به گزارش رصد روز،به صورت معمول اخباری چون افزایش چالش‌های سیاسی در جهان و کاهش شاخص دلار، خبر خوشی برای بازار طلا به ش...

به نظر می‌رسد که تحولات اخیر سیاسی در مناطق مختلف جهان سبب کاهش بدبینی‌ها نسبت به روند بازار طلا در کوتاه مدت شده باشد.

به گزارش رصد روز،به صورت معمول اخباری چون افزایش چالش‌های سیاسی در جهان و کاهش شاخص دلار، خبر خوشی برای بازار طلا به شمار می‌آید. با این حال با وجود این پارامترها بازار طلا شاهد جهش قیمت‌ها نبود و در معاملات آتی اونس طلا این فلز تنها ۳.۳۰ دلار یا ۰.۲۰درصد افزایش قیمت داشت و در ۱۶۵۷.۴۰ دلار تثبیت شد.

افزایش عدم اطمینان ژئوپلیتیک

علاوه بر کاهش شاخص دلار آمریکا ، جهان با سطح فزاینده ای از عدم اطمینان ژئوپلیتیکی هم در کره شمالی و هم در جنگ در اوکراین مواجه است.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه گفت که کره شمالی آماده سازی اولیه را برای هفتمین آزمایش هسته ای خود تکمیل کرده است. همانطور که بلومبرگ نیوز گزارش داد، رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه به پارلمان خود گفت: «ما ارزیابی کردیم که این کشور آماده سازی هفتمین آزمایش هسته ای خود را تکمیل کرده است.»

همین موضوع موجب هراس سرمایه‌گذاران شده است، در نتیجه آنان مانند اکثر مواقع به سوی پناه‌گاه سنتی خود یعنی طلا رفته و تا حدودی موجب صعود قیمت طلا شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار