هزینه درمان کرونا در تهران / درمان سرپایی کرونا با هزینه های هنگفت

هزینه درمان کرونا درتهران همچنان بالاست. این موضوع نه تنها دامن بستری شدگان را می گیرد بلکه هزینه درمان سرپایی کرونا را نیز در بر می گیرد

به گزارش رصد روز ، هزینه درمان کرونا درتهران همچنان بالاست. این موضوع نه تنها دامن بستری شدگان را می گیرد بلکه هزینه درمان سرپایی کرونا را نیز در بر می گیرد. این مسئله این روزها در حال تسری به کرج نیز هست و با این شرایط برخی آمارهای مربوط به کرونا مخفی خواهد ماند. جدا از این مسئله خطر شیوع این ویروس به دلیل مخفی ماندن فرد ناقل به شدت بالا خواهد بود.

هزینه درمان کرونا در تهران

دکتر نادر توکلی، درباره وضعیت بیماری کووید-۱۹ در تهران، گفت: معمولا تعدادی از بیماران در بیمارستان بستری هستند که حدود دو-سوم این بیماران، بیماران بدحالی نیستند. این بیماران طی دو تا سه روز اولی که درمان‌هایشان را دریافت می‌کنند، در روند پایدار و تثبیت‌شده‌ای قرار می‌گیرند و در ادامه فقط برای دریافت داروی تزریقی بستری می‌مانند. حال ما این بیماران را ترخیص می‌کنیم و زمانیکه شرایط بیمار در مجموع خوب است، ادامه درمان را به صورت سرپایی پیش می‌بریم.

وی افزود: البته این افراد، بیمارانی هستند که درگیری ریوی دارند، اما نیاز به اکسیژن ندارند و بابت درگیری ریوی باید داروهایی را تزریق کنند. همچنین شامل بیمارانی هم می‌شود که در بدو ورود حال عمومی‌شان خوب است، اما درگیری ریوی هم دارند و پزشک توصیه می‌کند که بستری شوند که در اورژانس یا در کنار اورژانس‌ها تمهیداتی دیده شده یا یک واحد مستقلی با عنوان کلینیک بستری موقت درمان کووید است که بیماران به آن‌جا مراجعه کرده، متخصص بیمار را ویزیت می‌کند و بیمار به صورت سرپایی و روزانه داروهای مورد نیازش را دریافت می‌کند.

وی تاکید کرد: البته این اقدام شرایطی دارد و شرطش این است که بیمار هم یک ظرفیت اقامتی مشخص داشته باشد، شرایط قرنطینه در منزل را داشته باشد و بتواند از خودش مراقبت کند.

هزینه درمان سرپایی کرونا

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران تاکید کرد: تمامی این خدمات سرپایی و داروهای گران‌قیمتی که برای کرونا وجود دارد، همه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. در مجموع هزینه های درمان کرونا، پوشش ۹۰ درصدی و ۷۰ درصدی دارد.

توکلی ادامه داد: معمولا در یک پرونده بستری موقت که بیمار می‌آید و داروهای تزریقی را دریافت می‌کند، به طور میانگین حدود یک میلیون تومان هزینه دارد که اگر ۳۰ درصد سهم بیمار را حساب کنید پرداختی بیمار بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و اگر ۱۰ درصد در نظر بگیریم، حدود ۱۰۰ هزار تومان هزینه بیمار می‌شود. البته هزینه بستری به دلیل ورود هتلینگ، انجام آزمایشات و … عدد بالاتری دارد.

بار کرونا در تهران کماکان در اوج

وی گفت: بار بیماری کماکان در تهران در اوج است. یعنی کماکان در اوج قرار داریم. به طوری که روزانه ۱۴۰۰ بستری را در بیمارستان‌ها داریم و تقریبا معادل همین تعداد را هم به صورت سرپایی مدیریت می‌کنیم. این موضوع باعث شده که کماکان در اوج باشیم و تعداد بیماران بالاست. در عین حال روند افزایش بیماران سرپایی را هم در هفته گذشته داشتیم که اکنون شیب صعودی آن مقداری کمتر شده است، با توجه به اینکه در هفته گذشته افزایش بیماران سرپایی را داشتیم، نشان از این دارد که تعداد بستری‌ها حداقل تا دو هفته آینده بالا خواهد بود و تا دو هفته بعدش هم مرگ و میر بالا است.

ICUهای تهران همچنان پُر

وی گفت: در عین حال آی‌سی‌یوها پر است. در آی‌سی‌یو مرگ و میر بالاست. زیرا نوعا بیماران بدحال هستند. در عین حال از کل بستری‌هایمان ۲۵ درصد روی تخت‌های ویژه هستند. البته در بخش‌های عادی هم هر آن امکان دارد که وضعیت بیمار بدتر شود که البته امکان پایش بیمار در بخش عادی توسط دستگاه‌های مانیتورینگ و پالس‌اکسیمتری را داریم که کمک کننده است.

 

مطالب مرتبط