همرسان؛ گامی دیگر در راستای تسهیل ازدواج دانشجویان

به گزارش رصد روز ، ازدواج به‌هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار یکی از اهداف نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در زمینه تسهیل ازدواج دانشجویی است که در این راستا تسهیلات ویژه ای را نیز به دانشجویان متاهل اعم از کمک به تهیه جهیزیه، وام قرض ا...

به گزارش رصد روز ، ازدواج به‌هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار یکی از اهداف نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در زمینه تسهیل ازدواج دانشجویی است که در این راستا تسهیلات ویژه ای را نیز به دانشجویان متاهل اعم از کمک به تهیه جهیزیه، وام قرض الحسنه و سکونت ارایه می دهد.

مقرر شده بود تا بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی (طرح ملی همسفر تا بهشت) به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از دی تا اسفندماه سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور اعزام دانشجویان در اسفند ماه متوقف شد.

به گفته دبیر سابق ستاد ازدواج دانشجویی بیش از ۱۹ هزار زوج دانشجو در سایت ستاد ازدواج دانشجویی ثبت نام کردند و در طول ۱۰ دی ماه تا اوایل اسفند، ۱۸ کاروان تحت پوشش ۸ هزار زوج به مشهد مقدس مشرف شدند اما پس از آن به دلیل شیوع ویروس کرونا تشرف زوج های دانشجو به مشهد مقدس به زمان دیگری موکول شد.

تسهیلات مِنا و صندوق امام علی (ع) به زوج‌های دانشجو

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی آیین روز شنبه به مناسبت سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و هفته ازدواج اظهار داشت: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه های این مناسبت خجسته به صورت مجازی برگزار می شود.

وی ادامه داد: چند برنامه به صورت مجازی در خصوص الگوسازی سبک زندگی فاطمی اجرایی می شود که زوج های دانشجو در مدت زمان یک تا سه دقیقه از بخشی از زندگی خود که بر مبنای زندگی حضرت فاطمه (س) است، کلیپ تهیه و در رقابت شرکت می کنند.

سرپرست مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: در نهاد رهبری دفتر مدیریت خانواده و ازدواج تشکیل شده که در خصوص بحث خانواده، تسهیل گری و خدمات، ترویج و آموزش برنامه ریزی هایی انجام می شود.

هاشمی تصریح کرد: برنامه ریزی ها و رایزنی هایی در زمینه خوابگاه متاهلی، تسهیلات جهیزیه و برگزاری کارگاه ها، اردو و دوره های آموزشی ازدواج دانشجویی انجام شده است.

سرپرست مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها راه اندازی سایت همرسان را یکی دیگر از اقدامات این نهاد در راستای تسهیل ازدواج دانشجویی برشمرد و توضیح داد: مقرر شده برای ازدواج دانشجویان مرکز مناسبی در تمام دانشگاه ها با حفظ تمام دغدغه های خانواده ها ایجاد شود. واسطان و مشاوران در سایت عضو می شوند و از دانشجویانی که شرایط ازدواج دارند، تست همسان سازی گرفته می شود و تست ها و اطلاعات آنها مجدد توسط مشاورین بررسی می شود و اگر اطلاعات مناسب بود، به خانواده ها برای اقدامات بعدی معرفی می کنند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: خیرین بسیاری در دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه به زوج های کم توان کمک می کنند. میان دفتر نهاد و کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم نامه ای به نام «مِنا» به امضا رسیده است که در آن به دانشجویان و زوج های دانشجو کم توان کم هزینه ازدواج پرداخت می شود.

وی ادامه داد: صندوق امام علی (ع) نیز در تمام دانشگاه ها تاسیس شده است که علاوه بر یاری رساندن به دانشجویان در بخش های علمی و معرفی پروژه علمی نیز همکاری و کمک می کنند.

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار