همه چیز درباره صندوق پالایشگاهی / دارا دوم به پالایش تغییر نام داد

این صندوق پالایشگاهی ، با نماد " پالایش " در بورس عرضه خواهد شد و دیگر با عنوان دارا دوم شناخته نخواهد شد. برای ثبت درخواست این صندوق فرصت دوهفته ای در نظر گرفته شده. و در نهایت اینکه در تمام روزهای این دوهفته اگر اقدام به خرید کنید با هم...

 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، طبق آخرین اطلاعیه سازمان خصوصی سازی سهام این شرکت ها موسوم به نماد پالایش  ، با تخفیف ۲۰ درصدی نسبت به قیمت پایانی روز سه شنبه ۴ شهریورماه عرضه خواهد شد. بر این اساس ، قیمت سهام  صندوق پالایشگاهی این شرکت ها به صورت زیر خواهد بود:

نماد

قیمت پایانی در روز سه شنبه ۴ شهریور قیمت با ۲۰ درصد تخفیف

شبندر

۴۰.۲۸۰ ریال

۳۲.۲۲۴ ریال

شبریز ۴۳.۱۶۰ ریال

۳۴.۵۲۸ ریال

شتران

۳۴.۷۵۰ ریال

۲۷.۸۰۰ ریال

شپنا

۳۵.۰۴۰ ریال

۲۸.۰۳۲ ریال

 

ترکیب سهام صندوق پالایشی یکم:

این ترکیب  معادل ۱۵ درصد از سهام هر شرکت است.

ردیف

نام سهام تعداد سهام موضوع واگذاری

۱

پالایش نفت اصفهان ۷.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۲

پالایش نفت بندرعباس

۴.۳۰۳.۲۰۰.۰۰۰

۳ پالایش نفت تبریز

۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۴ پالایش نفت تهران

۶.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰

 

نکته خیلی مهم:

این صندوق پالایشگاهی ، با نماد “ پالایش ” در بورس عرضه خواهد شد و دیگر با عنوان دارا دوم شناخته نخواهد شد. برای ثبت درخواست این صندوق فرصت دوهفته ای در نظر گرفته شده. و در نهایت اینکه در تمام روزهای این دوهفته اگر اقدام به خرید کنید با همان قیمت روز سه شنبه ۴ شهریور و با تخفیف ۲۰ درصد می توانید آن را داشته باشید.

عرضه دارا دوم که حالا دیگر از آن به عنوان نماد پالایش یاد می کنیم در روزهای اخیر اتفاقات زیادی را در بازار رقم زده که به گفته کارشناسان بخشی از اصلاح شاخص موضوعات مربوط به عرضه این صندوق پالایشگاهی بود. اما عرضه این صندوق با تخفیف قابل ملاحظه که نقدینگی مورد نیاز آن تا سقف ۵ میلیون است می تواند فرصت برای سرمایه گذاری باشد. به خصوص اینکه طی روزهای اخیر و همزمان با اصلاح شاخص نمادهای این صندوق نیز با ماهش قیمت همراه شدند و حالا می تواند در بهترین شرایط قیمتی در اختیار خریداران قرار گیرد.

خریداران دارا یکم چطور صندوق پالایشگاهی می خرند؟

کسانی که صندوق دارا یکم را تا سقف ۱ میلیون خریداری کرده بودند می توانند تا سقف ۴ میلیون نماد پالایش را خریداری کنند و کسانی که ۲ میلیون تومان دارا یکم را خریداری کردند می توانند تا سقف ۳ میلیون تومان این صندوق را خریداری کنند.

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار