واکنش بورس به نتایج انتخابات ریاست جمهوری

واکنش بورس به انتخابات ریاست جمهوری مثبت بود. بعد از رشد بیش از 14 هزار واحدی شاخص کل در روز اعلام نتایج انتخابات می توان امیدوار بود که در ادامه نیز روند بازار سرمایه روند مطلوبی باشد. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، پس از چند روز نا امید کننده در بازار سرمایه امروز از ابتدای صبح و پیگیری نتایج انتخابات ریاست جمهوری بازار سرمایه پالس مثبتی فرستاد و در شروع روز معاملاتی اولین هفته تیرماه ۱۴۰۰ شاهد اتفاقات خوبی در بازار سرمایه بودیم. واکنش بورس به نتایج انتخابات ریاست جمهوری مثبت بود. بعد از رشد بیش از ۱۴ هزار واحدی شاخص کل در روز اعلام نتایج انتخابات می توان امیدوار بود که در ادامه نیز روند بازار سرمایه روند مطلوبی باشد.

 

واکنش بورس به نتایج انتخابات ریاست جمهوری

بازار سرمایه امروز را سبز شروع کرد و سبز به پایان رساند و به گفته برخی از غعالان بازار این مسئله واکنش روانی به پیروزی احتمالی آیت الله رئیسی بود. شاخص کل امروز بیش از ۱۴ هزار واحد رشد کرد و شاخص هم وزن نیز در روزیکه همه چیز بر وفق مراد سهامداران بود با رشد ۲۰۶ واحدی همراه شد.

فارس ، شستا ، فولاد ، تاپیکو ، کگل ، نوری و جم از جمله نمادهایی بودند که که امروز تأثیر خوبی در بازار بورس گذاشتند و فارس صدر نشین این تأثیرات بود. ارزش معاملات امروز بیش از ۴۹ هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال بود که در مقایسه با چند روز قبل رشد قابل ملاحظه ای کرده است. تعداد معاملات امروز ۴۸۲ هزار و ۵۰ معامله بود که حجم آن به ۸ میلیارد و ۱۸۳ میلیون رسید.

 

واکنش بورس

 

در بازار امروز نمادهای غکورش ، ولکار ، شپنا ، خودرو ، فملی ، خگستر و فولاد بیشترین تراکنش معاملاتی را داشتند.

در بازار فرابورس هم اوضاع به نسبت خوب بود و پتروشیمی مارون اثرگذارترین در این بازار بود. پس از آن غصینو ، ذوب ، کوثر ، کگهر ، میدکو و فرابورس دیده می شوند.

نمادهای پرتراکنش این بازار نیز فتوسا ، فگستر ، فرابورس ، کرمان ، چخزر ، رافزا و شاروم دیده می شوند.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار