وزیر آموزش و پروش: نقایص شبکه شاد به زودی برطرف خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات باید باعث افزایش بهره‌وری، عدالت و کیفیت آموزشی، سلامت و شفافیت نظام اداری و اجرایی و کاهش هزینه‌ها شود، افزود: فناوری اطلاعات هدف نیست بلکه ابزار نیل به اهداف کلان است.

به گزارش رصد روز ، محسن حاجی میرزایی در نشست مشترک مدیران کل و روسای ادارات فناوری استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانسی و در بستر شاد برگزار شد، با تسلیت ایام حزن انگیز رحلت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و حضرت امام رضا علیه السلام، اظهار کرد: آموزش و پرورش ظرفیت بالایی در حوزه فناوری دارد و باید افق‌های بالاتری را نشانه‌گیری کند.

وی افزود: یکی از خطاهایی که با آن مواجه هستیم  بحث جابجایی اهداف و ابزارهای نیل به هدف است؛ باید بدانیم که فناوری هدف نیست، بلکه ابزاری برای انجام کارهایی است که باید انجام شود بنابراین باید به آن اهداف برسیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بهره‌وری یکی از خواسته‌های ما از بخش فناوری است، اگر بهره‌وری ارتقا نیابد و فقط ابزارهایمان ارتقا پیدا کرده باشد، قطعا آسیب می‌بینیم.

وی ادامه داد: دایره بهره‌وری گسترده است در بهره‌وری از منابع انسانی با به کار گیری IT  ، آن را سامان دهیم، به طوری که با سامان‌دهی نیروی انسانی به کمک فناوری اطلاعات از افزایش هزینه‌ها در آموزش و پرورش جلوگیری کرد.

حاجی میرزایی ساماندهی نیروی انسانی مدارس را از دغدغه‌های هرساله آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: باید اندیشید که چگونه می‌توانیم کاری کنیم که از نیروی انسانی در وضع بهینه‌تری استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه منابع مالی بیش از ده درصد بودجه کشور در آموزش و پرورش هزینه می‌شود در این صورت هم باید تدبیری اندیشید تا با استفاده از فناوری اطلاعات هزینه‌های خود را مدیریت کنیم و از اتلاف منابع جلوگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش بر ریل گذاری IT برای نیل به اهداف تاکید و تصریح کرد: باید ببینیم از طریق IT برای گسترش عدالت آموزشی چه کاری می‌شود انجام داد.

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: کرونا مجالی را فراهم کرد تا یک عقب افتادگی تاریخی را جبران کنیم. اگر خوب فکر کنیم جبران این عقب افتادگی وجود دارد و یکی از عقب افتادگی‌ها توسعه عدالت آموزشی است.

وی ادامه داد: برای گسترش عدالت آموزشی نیاز به وقت و بودجه داریم و IT این امکان را به ما می‌دهد تا بخشی از این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی از مطالبات جدی آموزش و پرورش است و باید از تمرکزگرایی فاصله بگیریم، افزود: امروز این امکان فراهم شده تا معلم با کیفیت را به مناطق محروم ببریم و باید کاری کنیم که در کنار این موضوع، کیفیت آموزش هم تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات متنوع‌تر و جذاب‌تر در پرتو سلامت را از دیگر مطالبات جدی از فناوری عنوان کرد و افزود:  باید روشن  و با شفاقیت حرکت کنیم این ابزارها به نظم در کارها کمک می‌کند.

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: هدف ما از IT بهبود مدیریت و مدیریت اثرگذار در کیفیت است به همین دلیل باید به ارتقای مدیریت به عنوان یک هدف اصلی بپردازیم.

حاجی میرزایی از پیگیری ایجاد معاونت جدید خبر داد و تصریح کرد:  اتصال مدارس به اینترنت هوشمندسازی نیست و نیازمند طراحی و برنامه است و این بخش کوچکی از فرایند هوشمندسازی است.

وی در خصوص شبکه شاد اظهار کرد: راه اندازی شاد به طور طبیعی و مانند سایر طرح‌های مشابه نبوده است بلکه بصورت غیر معمول وارد این شبکه شدیم و این کار بزرگی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی بر رفع نقایص شبکه شاد تاکید و عنوان کرد: وزارت اطلاعات و فناوری قول مساعدت در این زمینه داده‌اند.

 

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار