وکیل ترامپ: رییس سیا باید اخراج شود

وکیل ترامپ با تکرار ادعاهای رییس جمهوری آمریکا در مورد تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ اعلام کرد که رئیس آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) باید به دلیل نادیده گرفتن هشدارهای انتخاباتی اخراج شود.

به گزارش رصد روز ، سیدنی پاول وکیل ترامپ در گفت و گو با شبکه فاکس نیوز گفت: “جینا هاسپل” رییس آژانس مرکزی اطلاعات (سیا) به دلیل مخالفت نکردن با استفاده از نرم افزار انتخاباتی باید اخراج شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و طرفدارانش مدعی هستند که جو بایدن نامزد دموکرات ها توانسته از طریق نرم افزاری ، تقلب کنند و در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شوند.

پاول نیز با تکرار ادعای بی اساس ترامپ افزود: دموکرات ها از طریق استفاده از  نرم افزار دومینون توانسته اند در ایالت های کلیدی آرا را جابه جا کنند.

اگرچه تا کنون اکثر ناظران بین الملل ادعای وجود تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده اند اما وکیل ترامپ به فاکس نیوز گفت که وی افشاگرانی دارد که می توانند شهادت دهند که نرم افزار دومینون میلیون ها رای ترامپ را در روزهای انتخاباتی حذف کرده است.

پاول در ادامه متذکر شد که من نمی دانم که چرا هاسپل هنوز در مقر سازمان سیا مستقر است، وی باید هر چه زودتر اخراج شود.

جینا هاسپل در سال ۲۰۱۸ به عنوان اولین زن توسط ترامپ به عنوان رییس سازمان سیا منصوب شد.

با اخراج مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا توسط ترامپ و استعفای مقامات ارشد پنتاگون در روزهای آخر دولت ترامپ، انتظار میرود که هاسپل نیز به جمع اخراجی های کاخ سفید بپیوندد.

منتقدان و حامیان ترامپ بر این باورند که هاسپل با نادیده گرفتن هشدارهای امنیتی در مورد استفاده از نرم افزار دومینون در روز انتخابات باعث شده تا بستر شکست ترامپ در انتخابات را فراهم کند.

از طرف دیگر در چند روز اخیر مشاوران ترامپ به سختی در تلاش بوده اند تا مانع اخراج هاسپل توسط رییس جمهوری آمریکا در روزهای باقی مانده از دولت شوند.

 

 

 

 

برنا

مطالب مرتبط