پایان بورس امروز چگونه پیش رفت؟

بورس تهران امروز یکشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱، به مانند دیروز در رکود سرد معاملات فرو رفت. شاخص کل بورس تنها ۱۳۸ واحد رشد کرد و در سطح یک میلیون و ۴۱۷ هزار باقی ماند. به گزارش رصد روز،امروز هم با عدم رفع ابهامات حول چهار محور اصلی موثر بر بازار ...

بورس تهران امروز یکشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱، به مانند دیروز در رکود سرد معاملات فرو رفت. شاخص کل بورس تنها ۱۳۸ واحد رشد کرد و در سطح یک میلیون و ۴۱۷ هزار باقی ماند.

به گزارش رصد روز،امروز هم با عدم رفع ابهامات حول چهار محور اصلی موثر بر بازار سرمایه، بورس روند خنثی روز گذشته خود را ادامه داد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با نوسان اندک ۰.۰۱ درصدی، ۱۳۸ واحد رشد کرد و به محدوده یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۸۵۹ رسید.

گروه خودرو پس از انتشار اخبار مثبت نظیر اعلام رئیس سازمان بورس مبنی بر توانایی بورس کالا در عرضه تمام خودرو‌های پرتیراژ و همچنین کلیدخوردن طرح عرضه بلوکی سهام خودروسازان امروز پس از چند روز روند اصلاحی مثبت شدند.

روند بورس امروز

روند بورس در روز جاری تنها در یک ساعت ابتدایی معاملات با غلبه تقاضا بر عرضه همراه بود. در ادامه و تا پایان بازار عرضه‌ها شدت گرفت و اکثر سهام در رنج منفی دامنه نوسان معامله شدند.

شاخص کل هم‌وزن در روز جاری نیز عملکرد مشابه شاخص کل داشت اما تحت تاثیر معاملات نسبتا خوب گروه‌هایی نظیر پیمانکاری صنعتی که شامل نماد‌های خصدرا و بالاس است رشد بهتری نسبت به نماگر اصلی تجربه کرد. در پایان روز جاری شاخص کل هم‌وزن با ۰.۲۷ افزایش معادل هزار و ۹۴ واحد، در ارتفاع هزار و ۹۴ واحدی ایستاد.

ارزش معاملات اما موفق به بازگشت به سطح ۳ هزار میلیاردی شد. در همین راستا حجم معاملات نیز نسبت به روز گذشته افزایش یافت. در جریان دادو ستد‌های روز جاری ۷.۵۱ میلیارد برگه سهم معامله شد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج ۱۴۱ میلیاردی سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. نکته منفی بازار امروز افزایش خروج سنگین سرمایه از بازار بورس بود که ۱۰میلیارد نسبت به معاملات شنبه افزایش یافته است. همچنین ۳۲۶ نماد مثبت و ۳۱۱ نماد منفی تابلوی معاملاتی امروز بورس را رسم کردند. وجود ۷۸ نماد در صف خرید در حالی که ۳۲ نماد در صف فروش قرار داشتند، نشان از تعادل در بورس امروز دارد.

امروز نمادهای خودرو، فارس، خساپا، کگل و خگستر بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای میدکو، شبندر، بوعلی، پارس و نوری دربردارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.

در سوی دیگر بازار نمادهای سبزوا، غشهداب، تلیسه، ولبهمن و فتوسا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی دی، ثالوند، کرمان، فرابورس و فزر بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای اسیاتک، کگل، غدشت، آبین، ولبهمن، وتجارت و سبزوا بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش وسالت بدون تغییر نسبت به روز گذشته در صدر نمادهای صف فروشی قرار دارد و در ادامه نمادهای رفاه، سفاسی، خصدرا و واحصا در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید متعلق به نمادهای خبنیان، خودرو، وسدید، وملی و خاور بود.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط