پرداخت ۱۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در هفت ماهه ابتدایی سال جاری

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در بازدید از واحدهای مهم اقتصادی لرستان ، تسهیلات بانک در شش ماهه ابتدایی سال جاری را 135 هزار میلیارد ریال اعلام نمود.

به گزارش رصد روز، حجت‌اله مهدیان در حاشیه نشست با تعدادی از بنگاه‌های اقتصادی بروجرد در سالن فرمانداری بروجرد برگزار شد اظهار کرد: طی سال گذشته بانک توسعه تعاون ۲۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: این رقم تسهیلات در بخش‌های مختلف اقتصادی مانند صنعت، معدن، خدمات بازرگانی، کشاورزی، شیلات و … بوده است.

مهدیان اضافه کرد: ۷۰ درصد پورتفوی تسهیلات بانک متعلق به بخش تعاون و ۳۰درصد متعلق به سایر فعالان اقتصادی است که از ابتدای سال تا آخر مهرماه سال جاری نزدیک به ۱۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰برنامه ریزی برای اعطای ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در کلیه این بخشهای اقتصادی با اولویت تعاونی ها بوده است که تلاش می‌شود این عدد تا ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نیز نزدیک شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال مابقی تسهیلات نیز با برنامه ای منظم و دقیق پرداخت خواهیم شد افزود: بانک توسعه تعاون جوانترین بانک دولتی با ۴۵۰ واحد بانکی در سراسر کشور است که داردی ۴۶۰۰ نفر پرسنل است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان کرد: در لرستان ۱۰شعبه بانک توسعه تعاون وجود دارد که ۱۰۰نفر پرسنل مشغول بکار هستند و دو شعبه نیز برای خدمت رسانی به کارآفرینان و تعاونگران و عموم مردم در بروجرد فعال است.

مهدیان ادامه داد: در سفر یک روزه به بروجرد از سه پروژه بازدید شد که از توجیه فنی مالی و اقتصادی برخوردار هستند و مساعدت‌های لازم در خصوص تامین مالی پروژه ها اعمال خواهد شد.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون به همراه فتاحی رییس هیات مدیره بانک طی بازدید از شرکت دامون زاگرس بروجرد تولید کننده شیر خشک و فرآورده های لبنی اظهار داشت: این بانک به عنوان بانک عامل طرح های مهم ملی با رویکردی تعاملی با دستگاه های اقتصادی استان در تلاش بوده تا واحدهای مهم تولیدی و صنعتی را تامین مالی نماید.

وی افزود: طبق هماهنگی های صورت پذیرفته مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی جهت خرید تجهیزات و ماشین آلات به این شرکت تخصیص داده می‌شود.
مهدیان در ادامه سفر به بازدید از شرکت تعاونی زاگرس پوش پرداخت و با مدیران شرکت زاگرس پوش در خصوص ارائه خدمات متنوع به این واحد تولیدی به بحث و گفتگو نشست.

گفتنی است در این سفر که با حضور شریفی معاون مدیرعامل ، محمدی مدیر امور استانها و شعب و شمس مدیریت حوزه مدیر عامل نیز همراه بود، مدیران ارشد بانک به همراه آشتاب مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان و خالویی مدیر بانک توسعه تعاون استان لرستان با حضور در فرمانداری شهرستان بروجرد، در معیت عباس گودرزی نماینده مردم شهرستان ، به بررسی مسائل و مشکلات شرکتهای تعاونی و فعالین اقتصادی شهرستان بروجرد پرداختند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط