پیشنهاد رئیس بورس برای تعیین دامنه نوسان چیست ؟

قرار است امروز در جلسه شورای عالی بورس درباره دامنه نوسان بورس تصمیم‌گیری شود. اما رئیس سازمان بورس در این مورد چه اعتقادی دارد؟

به گزارش رصد روز، قرار است امروز در جلسه شورای عالی بورس درباره دامنه نوسان بورس تصمیم‌گیری شود. اما رئیس سازمان بورس در این مورد چه اعتقادی دارد؟

محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه گفتگوی ویژه خبری دیشب با بیان اینکه دست‌کاری قیمتی در بورس صحت ندارد، گفت: دامنه نوسان باید بازتر از آن چیزی باشد که اکنون هست، چرا که کارایی بازار این را حکم می‌کند.

دهقان دهنوی با بیان اینکه هر چقدر دامنه نوسان محدود شود، نقدشوندگی محدود می‌شود، گفت: سازمان بورس درصدد است کمک کند تا نقدشوندگی بازار بالا رود. در ابتدای امسال به خاطر اینکه روند صعودی شدیدی در بازار سرمایه وجود داشت، نصاب صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سقف سهام آنها را تغییر داده‌ایم.

وی افزود: نمی‌توان از سازمان بورس انتظار داشت که تنظیم‌گری صورت دهد و اسم کارها و اقدامات آن را دست‌کاری قیمتی بدانیم.

وی در خصوص هزینه تعیین دامنه نوسان نامتقارن، گفت: هر نوع تصمیم و تغییری جوانب خود را دارد، اما اینجا در تعیین دامنه نوسان نامتقارن، موضوع هزینه و فایده مطرح است تا رفع نگرانی از سهامدارانی صورت گیرد که به جای اینکه به سودآوری و ارزشمندی سهام خود توجه کنند، به هیجانات توجه می‌کنند.

آیا امروز تصمیم جدیدی درباره دامنه نوسان بورس گرفته خواهد شد؟

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار