پیش‌بینی بورس فردا ۱۰ اسفند ۹۹/ نزول شاخص ادامه دارد؟

با توجه به نیاز بازار به پول و از طرفی خروج پول سهامداران در روزهای پایانی سال، شاخص روز به روز در حال کاهش است و این روند تا زمانی که نقدینگی وارد بازار نشود، ادامه دارد.

به گزارش رصد روز، کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به تداوم افزایش عرضه در هفته گذشته و امروز، تنها چیزی که بازار را می‌تواند نجات دهد، افزایش نقدینگی است.

کارشناسان عقیده دارند نیاز اصلی بازار سرمایه نقدینگی است و بازار از نبود پول رنج می‌برد. به عقیده آنان، وجود این صف‌های طولانی برای فروش و نزول شاخص بورس نتیجه همین کمبود نقدینگی است.

به گفته کارشناسان، شاخص با ادامه روند کاهشی خود در معاملات امروز از کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد عقب نشست. این مساله موجب افزایش رفتارهای هیجانی در بازار می‌شود و همین شرایط در بازار باقی می‌ماند.

با توجه به کاهش شاخص بورس و پایین آمدن از کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی در آغاز هفته دوم اسفند، ادامه روند بازار را نمی‌توان به درستی پیش‌بینی کرد. اگر روند افزایش عرضه در سهم‌های بزرگ ادامه‌دار باشد، همین روند کاهشی در انتظار بازار است. باید برخی از سهم‌های بزرگ با ورود نقدینگی به بازار کمی تحرک را به بازار برگرداند و احتمال دارد با ورود نقدینگی، بازار از این شرایط موجود کمی فاصله بگیرد.

نماد فملی که در هفته گذشته روند صعودی و تاثیر مثبتی بر شاخص داشت، در معاملات امروز بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت. در کنار این نماد، نمادهای فولاد و فارس نیز با صف فروش خود تاثیر منفی بر شاخص داشتند. این روند نزولی در این نمادهای بزرگ نشان‌دهنده رفتارهای هیجانی در بازار است.

در هفته گذشته شاهد افزایش نرخ‌های جهانی و روند صعودی بازارهای جهانی بودیم اما بازار واکنشی به آن نشان نداد. بنابراین کاهش قیمت فلزات و نوسان قیمت دلار در چند روز اخیر نیز فعلا در بازاری که تشنه نقدینگی است، تاثیری ندارد. از طرفی فروش اوراق از سوی دولت در این اوضاع بازار، به افزایش میزان عرضه افزوده و می‌توان گفت تا حدودی روند نزولی شاخص را سرعت بخشیده است.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط