پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته دوم خرداد

در آستانه انتخابات ریاست جمهور خرید و فروش در بازار خودرو متوقف شده است. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: قیمت خودرو در هفته دوم خرداد تغییر نمی‌کند. فعلا تعداد فروشندگان خودرو در بازار زیاد شده است اما معاملاتی انجام نمی‌شود.

به گزارش رصد روز، طبق ابلاغیه شورای رقابت، قیمت محصولات ایران خودرو با میانگین ۸ درصد و محصولات سایپا به‌طور متوسط ۸.۹ درصد گران شد.

آیا افزایش رسمی قیمت خودروهای کارخانه‌ای تاثیری در بازار خودرو دارد؟ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای در بازار تاثیر ندارد. زمانی این خبر در بازار خودرو اثرگذار است که نرخ ارز نوسان داشته باشد و تقاضای کاذب ایجاد شده باشد. با توجه به کاهش تقاضا و ثبات قیمت ارز خودرو در بازار روند با ثباتی دارد.

سعید موتمنی از افزایش عرضه گسترده خودرو از پارکینگ دلال‌ها خبر داد و اظهار کرد: مردم عادی فروشنده خودرو نیستند. بلکه عرضه خودرو از پارکینگ شخصی دلال‌ها به بازار زیاد شده است. همین افزایش عرضه باعث شد خودرو گران نشود.

به گفته او، بازار خودرو آرام است. در چند هفته گذشته معاملات خودرو ضعیف شده و خریداران فعلا خرید خودرو را متوقف کرده‌اند و دست نگه داشته‌اند.

موتمنی به آخرین قیمت پراید و پژو ۲۰۶ اشاره کرد و گفت: پراید تنها خودرویی است که قیمت آن تغییر نکرده است. پراید ۱۳۱ و ۱۱۱ به ترتیب با قیمت ۱۱۱ و ۱۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. پژو ۲۰۶ تیپ دو هم ۱۹۸ تا ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط