پیش بینی بازار بورس ، دلار ، سکه و طلا بعد از انتخاب بایدن در آمریکا

باید گفت در هر صورت چه فردای انتخابات ریاست جمهوری امریکا بایدن رئیس جمهور شود چه ترامپ دلار به سمت ریزش خواهد رفت و این ریزش در گام اول تا محدوده 20 هزار تومان صورت خواهد گرفت و بعد وارد رنج 17 تا 15 هزار تومان می شود

به گزارش اختصاصی رصد روز ، با احتمال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا سؤالی که باید به آن پاسخ داد مسئله آینده بازار کشور است. تحلیهای متفاوتی در این زمینه انجام شده اما پیش از پرداختن به موضوع بازار بورس ، بازار سکه و بازار طلا ابتدا به سراغ بازار دلار خواهیم رفت. بررسیها از نظر بنیادی نشان می دهد که در دوره تمام ریاست جمهوری ها نرخ دلار در یک محدوده ی نوسانی قرار گرفت و بازار دلار رشد چندانی نداشته است با این دیدگاه و با وام گرفتن از این جمله معروف که ” تاریخ تکرار می شود ” باید گفت در هر صورت چه فردای انتخابات ریاست جمهوری امریکا بایدن رئیس جمهور شود چه ترامپ دلار به سمت ریزش خواهد رفت و این ریزش در گام اول تا محدوده ۲۰ هزار تومان صورت خواهد گرفت و بعد وارد رنج ۱۷ تا ۱۵ هزار تومان می شود که البته امیدواریم که در رنج ۱۵ هزار تومنا قیمت دلار تثبیت شود. این تثبیت بدون شک چندین سال طول خواهد کشید باید گفت تا ۳ یا ۴ سال آینده نرخ دلار تغییر خاصی بعد از این تحولاتی که گفته شد نخواهد داشت.

نگاهی به بازار بورس کشور نیز به خوبی مؤید این موضوع است که در ۴ ساله دوم ریاست جمهوری همیشه شاهد تکاپوی بورس بوده ایم و شاخص ها همیشه در دوران دوم ریاست جمهوری رشد داشته اند که بنابراین بازار بورس تهران نیز با این وضعیت در ۳.۵ تا ۴ سال آینده روند شارپی را تجربه نخواهد کرد و به سمت رنج زدن و نوسانگیری تمایل خواهد داشت. برای آینده شاخص نیز باید گفت با وضعیت فعلی و اتفاقات احتمالی شاخص تا یک میلیون واحد کاهش خواهد داشت و از آنجا که برای جبران ریزشهای اخیر به یک حرکت صعودی نیازمندیم احتمالا تا ۱ میلیون ۵۰۰ تا ۱ میلیون ۷۰۰ واحد پیش خواهد رفت اما اینکه به تعبیر برخی ها شاخص بورس تا ۳ میلیون واحد پیش خواهد رفت با ظرفیت های فعلی بعید به نظر می رسد.

بازار سکه نیز در دوره رکودی یا درجا زدن شاخصها با روند اصلاحی روبرو خواهد شد و این مسئله اجتناب ناپذیر است بازار سکه در این دوره تا قیمت ۱۰ میلیون اصلاح خواهد داشت و بعد از آن باید دید که در ۴ ساله دوم ریاست جمهوری کشور چه تغییری را تجربه خواهیم کرد.

بازار طلا نیز این مسئله نشان می دهد که فعلا باید شاهد ریزش تا محدوده ۱ میلیون برای هر گرم باشیم و بعد از آن احتمالا تغییرات نوسانی را شاهد خواهیم بود و این نوسان تا مدتی ادامه خواهد داشت زیرا تابع های قیمتی در بازار جهانی هنوز به ثبات در این بازار نرسیده اند.

 

بیشتر بخوانید:

کاهش شدید قیمت دلار به زودی / دلار تا محدوده ۲۰ هزار تومان ریزش خواهد داشت

افت ۴۰ تا ۴۵ درصدی قیمت طلا و سکه / هشدار به خریداران

شاخص سیمان سکوی پرتاب خواهد بود؟

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار