پیش بینی بورس امروز ۱۲ دی

بازار سرمایه در روز گذشته گام دیگری در مسیر اصلاح برداشت. پیش‌بینی بورس امروز از نگاه کارشناسان، بر شرایط معاملاتی نوسانی با قدرت بیشتر فروشندگان استوار است. به گزارش رصد روز، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای روز گذشته هم با کاهش ۱.۶۴ درصدی، افت ...

بازار سرمایه در روز گذشته گام دیگری در مسیر اصلاح برداشت. پیش‌بینی بورس امروز از نگاه کارشناسان، بر شرایط معاملاتی نوسانی با قدرت بیشتر فروشندگان استوار است.

به گزارش رصد روز، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای روز گذشته هم با کاهش ۱.۶۴ درصدی، افت سنگین ۲۶ هزار و ۱۲۰ واحدی را تجربه کرد. سرانجام در روزی که نقشه بازار عموما به رنگ سرخ بود شاخص کل در محدوده ۱ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۳۷۴ واحد ایستاد.

در این میان از بین گروه‌های بزرگ بازار سرمایه، صنعت خودرو به واسطه اخبار مثبت عرضه ادامه‌دار خودرو در بورس کالا که دیروز هم با عرضه دو خودرو ۲۰۷ و هایما دنبال شد، وضعیت بهتری نسبت به سایر صنایع داشت.

در آن سوی بازار جایی که شاخص کل هم‌وزن نماینده یکسان تمام نماد‌های فعال معاملاتی بازار است به دنبال همتای خود گام دیگری در مسیر کاهشی خود برداشت. در پایان جریان دادوستدهای دیروز شاخص کل هم‌وزن ۰.۹۹ درصد افت کرد. این افت موجب کاهش ۴ هزار و ۶۳۱ واحدی ارتفاع این شاخص شد و آن را در محدوده ۴۶۴ هزار واحدی قرار داد.

اعداد و ارقام بازار نشان از چه دارد؟

نکته منفی بازار در روز گذشته تداوم روند کاهشی ارزش معاملات خرد بود. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز قبل در محدوده ۷ هزار و ۳۸۸ میلیارد تومانی قرار گرفت تا ارزش معاملات از سطح ۱۰ هزار میلیارد تومانی روز چهارشنبه دورتر شود.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه، خبر از خروج ۷۶۶ میلیارد تومان پول از بورس می‌دهد. اگر قرار به رشد کلیت بازار سهام است، ورود پول و اعتماد سهامداران برای گذاشتن سرمایه خود در بورس تهران شرط لازم و مهم به وقوع پیوستن این هدف است.

امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و پیش بینی بورس در روز جاری از نگاه کارشناسان شرایط معاملاتی نوسانی با کاهش قدرت فروشندگان نسبت به روزهای پیشین این هفته است.

بورس کالا میزبان ۵۰۲ دستگاه خودرو لاماری خواهد بود

۵۰۲ دستگاه لاماری امروز دوشنبه با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان روی تابلوی معاملات می‌رود. خودرو‌های خریداری شده ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ به خریداران تحویل داده می‌شود.

عرضه خودرو در بورس کالا علاوه بر تاثیری که روی تعادل قیمت در این حوزه دارد، موجب انتقال سود از جیب دلالان بازار خودرو به تولیدکننده و به تبع سهامداران خواهد شد.

مالیات بر عایدی سرمایه؛ سرانجام در صحن مجلس

طرح مالیات بر عایدی سرمایه بعد از ۲ سال معطلی در راهرو‌های مجلس و کمیسیون اقتصادی بالاخره روز گذشته به صحن علنی مجلس شورای اسلامی رسید.

مالیات بر عایدی سرمایه در یک اقتصاد باثبات و معقول، منطقی است و باعث می‌شود که پول سفته‌بازها وارد بازارهای مصرفی همانند مسکن، خودرو نشود؛ اما شرایط اقتصادی تورمی باعث شده که بخشی از پول‌ها و نقدینگی موجود در بازار به سمت سفته‌بازی برود.

پذیرش محصول جدید ایران‌خودرو در بورس کالا

محصولات گروه «دنا» از سوی شرکت ایران خودرو برای عرضه در بورس کالا پذیرش شد.

پذیرش خودروهای بیشتر از سوی بورس کالا از این جهت خبر مهمی برای سهامداران ایران‌خودرو به شمار می‌آید که با کاهش چشمگیر اختلاف میان نرخ فروش کارخانه و بازار آزاد، تحولی در صورت‌های سود و زیان شرکت صورت خواهد گرفت. بنابراین پذیرش محصولات گروه دنا موجب تقویت طرف تقاضا در معاملات پیش‌روی نماد خودرو خواهد شد.

عرضه‌های اولیه از سر گرفته خواهد شد؟

گودرزی، مدیر عامل بورس تهران: در اولین فرصت عرضه‌های اولیه متناسب با شرایط بازار از سر گرفته خواهد شد.

عرضه‌های اولیه جدید می‌تواند به جریان ورود نقدینگی افراد حقیقی به سمت بازار سرمایه کمک کند و به شرط سودده بودن این روند برای فعالان بازار سرمایه می‌تواند به افزایش اعتماد عمومی به بورس منجر شود.

مطالب مرتبط