پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱

به گزارش رصد روز ، پس از شروع امیدوار کننده بازار سهام در قرن جدید و با توجه به عقبه بدی که معامله گران در سال قبل داشتند وضعیت بازار سهام از اهمیت فوق العاده تری برخوردار شد. نزدیک شدن به توافقات برجامی ، اتفاقاتی که در حوزه انرزی دنیا د...

به گزارش رصد روز ، پس از شروع امیدوار کننده بازار سهام در قرن جدید و با توجه به عقبه بدی که معامله گران در سال قبل داشتند وضعیت بازار سهام از اهمیت فوق العاده تری برخوردار شد. نزدیک شدن به توافقات برجامی ، اتفاقاتی که در حوزه انرزی دنیا در حال رخ دادن است و نیز انفجار آرامکو جو بسیار پر التهابی را در بازار سرمایه ایجاد کرده و اینطور به نظر می رسد که فعلا می توان از بابت بازاتر سرمایه خاطر جمع بود. اما در پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ باید گفت که اصلاح زمانی همچنان وجود دارد اما با قطعیت می توان به این نکته نیز اشاره کرد که اصلاح قیمتی دیگر وجود نخواهد داشت.

بازار سهام تهران در دومین روز کاری سال ۱۴۰۱ یک روز سبز دیگر را رقم زد و در نهایت موفق شد در مدار مثبت به کار خود پایان دهد. هرچند بازار امروز با نوسانات اندکی روبه‌رو بود اما سرانجام رشد حدودا یک درصدی را برای شاخص کل به ارمغان آورد. قسمت قابل توجه و امیدوار کننده شاخص هم‌وزن بود که رشدی معادل شاخص کل را ثبت کرد. این موضوع منعکس کننده شرایط مطلوب کلی بازار است.
در ساعات اولیه بورس امروز شاهد افزایش عرضه‌ها بودیم اما با افزایش تقاضا، از قدرت فشار فروش کاسته شد و بازار توانست در امتداد مسیر صعودی شکل گرفته حرکت کند. در انتهای بازار نیز مجددا شاهد افزایش تعداد فروشندگان بودیم که می‌توان به صحبت‌های رابرت مالی در مورد ادامه تحریم‌ها علیه سپاه پاسدارن مربوط دانست.

در پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم؟

به دلیل شیب صعودی شاخص کل در ساعات پایانی، در پیش بینی بورس فردا انتظار داریم که بازار در مدار مثبت کار خود را آغاز کند.
اما ادامه روند بورس به چند عامل بستگی دارد که یکی از آنها بازار جهانی است. حمله به تاسیسات آرامکو در روز گذشته سبب افزایش قیمت نفت شد و از طرف دیگر عربستان اعلام کرد که در جهت جبران کمبود نفت، در حال حاضر اقدامی را انجام نخواهد داد، باید دید واکنش بازار جهانی به این اتفاق در روز آینده به چه صورت خواهد بود. این اتفاق بر روند بورس در روز آینده تاثیر گذار است.

از طرف دیگر بحث برجام همچنان در هاله‌ای از ابهام وجود دارد اما سفر مورا به واشنگتن و تهران توانسته سبب ایجاد بارقه‌ای از امید شود. در صورت افزایش امید به دستیابی به این توافقات احتمالا شاهد تحرکات مثبت در صنایع مرتبط باشیم.

در پایان معاملات ، ۳.۵ همت ارزش معاملات خرد ثبت شد و همچنین سهامداران حقیقی اغلب در جایگاه خریدار ظاهر شدند و سرانجام درنتیجه جدال خریداران و فروشندگان، ۹ میلیارد تومان ورود پول حقیقی رقم خورد. از دیگر نکات امیدوار کننده در جریان معاملات امروز می‌توان به تعداد صف‌های خرید اشاره داشت که در تمام ساعات معاملاتی، برتری خود را نسبت به صف‌های فروش حفظ کرد و روند صعودی را ادامه داد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل در پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱

 

شاخص کل اکنون موفق شده است روند نزولی بلند مدت را شکسته و در بالای آن قرار گیرد. این شاخص در کوتاه مدت نیز در یک کانال صعودی در حال حرکت بوده و اکنون به سقف این کانال و یک مقاومت استاتیک نزدیک است، لذا احتمال دارد که از لحاظ تکنیکالی با افزایش عرضه‌ها در روز آینده مواجه باشیم. از طرف دیگر در مقایسه با قله‌های قبلی فرصت رشد همچنان برای اندیکاتور RSI وجود دارد اما با این وجود این اندیکاتور تقریبا در منطقه اشباع خرید قرار دارد.

تحلیل شاخص کل بورس
تحلیل شاخص کل بورس

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه امروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت، میدانیم که همه از اخبار مذاکرات برجام خسته شده ایم و انقدر این اخبار تایید و تکذیب شد که خاصیت خود را برای بازار بورس از دست داد و حتی اگر توافقات هم صورت بگیرد، تاثیرش بر بازار بورس کم خواهد بود.

و اما پیش بینی وضعیت بازار بورس فردا دوشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۱، انتظار می رود که بازار بورس فردا نیز شرایطی مشابه به امروز یعنی متعادل و مثبت داشته باشد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار