پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 16 فروردین 1401،  به زعم اغلب تحلیلگران بورسی با توجه به شرایط بازار و ارزنده بودن اغلب سهام، رشد بازار در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش رصد روز، پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱،  به زعم اغلب تحلیلگران بورسی با توجه به شرایط بازار و ارزنده بودن اغلب سهام، رشد بازار در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: در معاملات بورس امروز اقبال با پالایشی‌ها بود. در طرف مقابل فلزی‌ها با خروج پول همراه شدند. در ابتدای بازار شاخص‌ها وضعیت بهتری داشتند اما با نزدیک شدن به انتهای به بازار و افزایش عرضه‌ها رشد بازار به مراتب کاهش یافت اما می‌توان گفت بازار در محدوده امنی قرار گرفته است.

علی عصاری

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد عرضه‌ها در نمادهای شاخص‌ساز افزایش یابد و در ادامه روند معاملات امروز در نیمه اول بورس فردا بازار پرعرضه‌ای خواهیم داشت و انتظار می‌رود در نیمه دوم، معاملات تغییر مسیر دهند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان افزود: س از رشد متوالی بازار در روزهای گذشته می‌توان گفت افت بازار در چنین محدوده‌ای امری و طبیعی است و نگرانی‌ای از این جهت وجود ندارد. به نظر می‌رسد روند متعادل رو به رشد بازار همچنان ادامه یابد و سیگنال منفی‌ای به بازار مخابره نشود.

 روز گذشته گفتیم که اگر روند نزولی و عرضه در بازار مشاهده شود طبیعی و به نفع بازار است چرا که پس از یک روند صعودی شارپی، یک اصلاح کوتاه مدت به نفع بازار است.

طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه، نمادهای «فولاد»، «شپنا»، «شبندر»، «شتران»، «رمپنا» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «فملی» و «نوری» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. امروز حجم معاملات رکورد خوبی را به ثبت رساند.

بازار امروز بر خلاف روزهای گذشته، سبز یک‌ دست نبود. به عنوان مثال در گروه خودرویی و فلزات اساسی که دیروز تماماً سبز پوش بودند، رنگ غالب امروز، قرمز هست و نمادهای شاخص این گروه ها در محدوده منفی معامله می شدند.

نکته خیلی مهمی که باید به آن دقت کنید این است که بازار در چندین روز گذشته، کاملا مثبت بوده شاخص کل هم وزن، از ابتدای رالی صعودی جدیدش، حدود ۱۸ درصد رشد داشته و بسیاری از سهام در این مدت (حدودا از نیمه دوم اسفند ماه) رشد های خوبی داشتند (رشد خوب به نسبت وضعیت کنونی بازار). همین موضوع باعث میشود که بسیاری از سهامداران به فکر سیو سود، یا تغییر چینش سهام باشند و به دنبال سهام جا مونده و کمتر رشد مرده بگردند، پس نباید انتظار داشته باشید رشد سهام برای هفته‌ها و ماه‌ها ادامه دار باشد!

پیش بینی بورس فردا 16 فروردین 1401

کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند که روند بازار بورس فردا متعادل (همراه با رشد یا افت اندک شاخص کل) باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار