پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱

طبق پیش بینی کارشناسان، با توجه به اینکه بورس در محدوده متعادلی قرار دارد و بازار کف‌های قیمتی جدیدی برای خود شناسایی کرده انتظار می‌رود روند تعادلی بورس بیش از پیش بهبود یابد و خریداران حضور فعالی در معاملات داشته باشند. همچنین به نظر می...

به گزارش رصد روز، پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ، طبق پیش بینی کارشناسان، با توجه به اینکه بورس در محدوده متعادلی قرار دارد و بازار کف‌های قیمتی جدیدی برای خود شناسایی کرده انتظار می‌رود روند تعادلی بورس بیش از پیش بهبود یابد و خریداران حضور فعالی در معاملات داشته باشند. همچنین به نظر می‌رسد صنایع همچنان با سودآوری همراه باشند و در مدار صعودی باقی بمانند.پ

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱

به زعم اغلب کارشناسان، با توجه به حجم و ارزش معاملات بورس امروز انتظار می‌رود روند مثبت بازار ادامه یابد و خریداران بالقوه بورس همچنان در معاملات حضور داشته باشند. با توجه به اینکه بورس امروز برخلاف انتظار متعادل معامله شد و صف فروش‌ها جمع‌آوری شد انتظار می‌رود روند معاملاتی بهتری در انتظار بازار سرمایه و سهامداران باشد.

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز برخلاف انتظار اغلب تحلیلگران روند متفاوتی را رقم زد و در مداری تعادلی حرکت کرد. در ابتدای معاملات عرضه‌ها به نسبت بیشتر بود و با رسیدن به انتهای بازار تعادل در معاملات رونق یافت.

وی افزود: در معاملات امروز اقبال با سهام کوچک و متوسط بازار بود و خودرویی‌ها همانند روزهای گذشته معاملات خوبی را برای خود رقم زدند. به طور کلی در اغلب گروه‌ها شاهد خرید خوب سهامداران در بازه‌های منفی قیمتی سهام بودیم و صف فروش‌ها توسط عده‌ای از سهامداران جمع‌آوری میشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد کف جدیدی برای بازار شناسایی شده و در کف‌های پایین قیمتی خریداران بالقوه‌ای برای صنایع مختلف وجود دارد.

وی بیان کرد: همچنان صنایع دارویی، زراعتی و حمل و نقل در سودآوری پیشرو بوده و با اقبال سهامداران همراه شدند. با توجه به حجم و ارزش معاملات بورس امروز به نظر می‌رسد بورس فردا روند معاملاتی بهتری داشته باشد.

پیش بینی بورس فردا 21 فروردین 1401

پیش بینی دوم از بازار بورس فردا یکشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱

طبق تحلیل کارشناسان، به نظر می‌رسد با بازاری متعادل روبه‌رو هستیم و این تعادل در هفته آینده مجددا موجی از تقضا در بازار را شکل خواهد داد. به نظر می‌رسد تنها ترس بازار از تغییر قوانین دولتی ها است که هر زمان بازار به گروهی شدیدا اقبال نشان داده با گزارشات غافلگیر کننده روبرو شده است.

انتظار می‌رود با متعادل شدن بازار درهفته آینده مجددا شاهد رشد تقاضا در صنایع باشیم. در این بین گروه‌هایی مثل پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها هم می‌توانند با گزارشات خوب سالیانه به جمع پر تقاضاهای بازار اضافه شوند.

مسعود میرزا باقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس در  قرن جدید با تقاضای بسیار خوب خرید از طرف خریداران مواجه شد و عمده این تقاضا در دو گروه پالایشی و خودرویی بود. در گروه خودرو خریداران به امید رفع تحریم‌ها و البته دستور رییس جمهور مبنی بر واگذاری سهام دولتی در دو خودروساز بزرگ کشور خریدار بودند.

وی افزود: از آنجا که ارزش‌گذاری سهام این بلوک‌ها به شدت به ارزش زیرمجموعه‌های خودروسازان باز می‌گردد به طوری‌که سهام سرمایه‌گذاری سایپا و سرمایه‌گذاری رنا و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو شدیدا مورد توجه بازار بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: پالایشی‌ها نیز در ادامه بحران اوکراین و بالا رفتن کرک‌ها و افزایش قیمت نفت یکی از ماه‌های رویایی طی چند سال اخیر را برای خود به وجود آورد. در این میان به نظر می‌رسد تنها ترس بازار از تغییر قوانین دولتی ها است که هر زمان بازار به گروهی شدیدا اقبال نشان داده با گزارشات غافلگیر کننده روبرو شده است. ظاهرا اگر این عدم اطمینان رفع شود همچنان تقاضا در این گروه بالا خواهد بود.

وی بیان کرد: اما در انتهای هفته فشار عرضه به تدریج  افزایش یافت و ذخیره سودهای کسب شده در کوتاه‌مدت از سوی صندوق‌ها و سهامداران خرد حس شد. به گونه‌ای که در عمده بازار فشار عرضه محسوس بود.

میرزاباقری در پایان افزود: برای هفته بعد انتظار می‌رود با متعادل شدن بازار کم کم دوباره شاهد رشد متعادل در گروه‌های پر تقاضای بازار باشیم. در این بین گروه‌هایی مثل پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها هم می‌توانند با گزارشات خوب سالیانه به جمع پر تقاضاهای بازار اضافه شوند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط