پیش بینی بورس فردا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا 19 اردیبهشت 1400 از روند ریزشی بازار حکایت دارد. در بازار معاملات امروز برخلاف روند تکنیکالی بازار ریخت که طبعاً بعد از ریزش امروز مبنای محاسبات حرکتی شاخص دستخوش تغییر شد

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ از روند ریزشی بازار حکایت دارد. در بازار معاملات امروز برخلاف روند تکنیکالی بازار ریخت که طبعاً بعد از ریزش امروز مبنای محاسبات حرکتی شاخص دستخوش تغییر شد و در نهایت با تعریف حمایتهای جدید روبروست. انچه که از وضعیت فعلی بازار برمی آید. بررسی ها نشان می دهد که در وضعیت جدید همانطور کف های حمایتی روی ۱ میلیون و ۱۳۰ هزار ، ۱ میلیون و ۱۱۷ هزار ، یک میلیون و ۴۷ هزار ، یک میلیون ۲۰ هزار  و ۹۱۱ هزار واحد شکل خواهند گرفت.

تصور اینکه شاحص کل در حال اصلاح است اشتباه خواهد بود. کف های دو قلوی شکل گرفته کاملا حکایت از رند نزولی شاخص برای این هفته خواهند داشت. خرج قابل توجه نقدینگی ت.سط سهامداران خرد به واسطه نامعلوم بودن وضعیت سیاسی و اقتصادی حداقل تا انتخابات ریاست جمهوری ، نوسانات بسیار زیاد قیمت دلار و روند رو به اقبال معاملات طلا با توجه به کاهش قیمتها در بازار همگی نشان می دهد که پول رفته از بورس در بازارهای موازی سرمایه گذاری شده.

 

پیش بینی بورس فردا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

 

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که مردم منتظر فرصتی برای سرمایه گذاری در بازار ارز هستند که این مسئله بلافاصله بعد از انتخابات ریاست جمهوری اتفاق خواهد افتاد. اما آنچه که فعلا سبب تأمل آنها شده نگاه به شرایطظی است که مشخص نمی کند وضعیت برخی مباحث مانند برجام را به کدام فرجام وصل می کند.

از طرف دیگر روند بررسی ها در دولتهای گذشته نشان می دهد که بازار دلار و بورس در دولت اول همه دوره ها رو.ند با ثباتی داشته بنابراین باید منتظر ایجاد یک کانال نوسانی بزرگ باشیم که در آن می توان انتظار داشت معامله گران تا مدتها با موج های نوسانی صاحب سود شوند.

یکی دیگر از تحلیل گران در کانال تلگرامی خود در باره شاخص اینطور نوشت که وضعیت فعلی باید شاخص را در محدوده ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار واحد ثابت کند در غیر اینصورت نمی توان انتظار موج خاصی را از شاخص داشت.

من حیث مجموع بازار فردا نیز منفی دیده می شود.

 

 

جزئیات بنیادی پیش بینی بورس فردا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

 

ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا _ یکشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه_ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: اینکه گفته می‌شود فاصله حرف تا عمل بسیار زیاد است کاملاً وصف حال این روزهای بازار سرمایه بوده به طوری که فاصله حرفی که زده می‌شود در خصوص تزریق منابع به بازار چه از طریق شارژ صندوق توسعه چه از طریق انتشار اوراق تبعی اجاره و خرید صندوق‌های سرمایه تا عمل کردن بسیار زیاد است و یا حداقل روی تابلو معاملات چیزی مشخص نیست.

حاصل جلسه سران قوا در هفته گذشته موافقت با پیشنهادات سازمان بورس بود که یکی از آنها انتقال منابع ارزی از صندوق توسعه به صندوق تثبیت است این جریان نزدیک به ۸ ماه است که قرار است رخ دهد و مشخص نیست چرا اتفاق نمی‌افتد.

اگر قرار است بازار را سامان دهند باید اعلام شده و در عمل نیز انجام شود و اگر قرار نیست فعالیتی برای ساماندهی بازار انجام شود نیز بهتر است مسئولان وعده‌های بی مورد ندهند فقط بهتر است برای جبران کسری بودجه خود به سراغ بازار سرمایه نیایند.

بر اساس برخی از آمارها میزان تأمین بودجه دولت از این بازار نزدیک به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان است که جمع فروش اوراق بدهی دولتی و سهام می‌باشد و حال بازار سرمایه نیاز به ۱۰ الی ۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد تا مجدد متعادل شود.

پیش بینی می‌شود بازار فردا متعادل در سهم‌های شاخص ساز و همچنان منفی در سهم‌های کوچک باشد، احتمالاً گروه بانکی با تقاضای بهتری همراه خواهند بود، امید است که حقوقی‌های بازار سرمایه اولویت جمع‌آوری صفوف فروش را بر نمادهای کوچک قرار دهند زیرا برخی از این نمادها چندین ماه است نقد شوندگی خود را از دست داده است.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار