پیش بینی بورس فردا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا 21 اردیبهشت 1400 براساس داده های واقعی از بازار از صعود آن حکایت دارد. بازار امروز اگرچه برخلاف تحلیل تکنیکال مثبت بود اما همچنان روند کلی بازار منفی به نظر می رسد.

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ براساس داده های واقعی از بازار از صعود آن حکایت دارد. بازار امروز اگرچه برخلاف تحلیل تکنیکال مثبت بود اما همچنان روند کلی بازار منفی به نظر می رسد. عرضه های سنگین نمادهای شاخص شاز و رهایی حقوقی های بزرگ از این وضعیت نشانم می دهد که بازار همچنان میل به سمت اعداد قرمز رنگ دارد. هرچند که سیل خروج پول حقیقی از بازار ، عدم حمایت حقوقی ها و بی اعتمادی سه فاکتور ریزش شاخص محسوب می شود اما همانطور که گفته شد پیش از همه اینها بازار درگیر نوسانات احساسی و هیجانی است. با اینکه بسیاری از سهم ها بیش از ۵۰ درصد اصلاح داشته اند اما همچنان میل به خرید از سمت سهامداران دیده نمی شود و حتی حقوقی ها نیز میل دارند تا فروشنده باشند.

 

جزئیات بنیادی پیش بینی بورس فردا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

 

نیما آزادی، کارشناس بازار سرمایه  گفت: در ماه‌های گذشته عمده سهم‌ها اصلاح خوبی را تجربه کردند.  همچنین ریزش دلار و تثبیت آن در قیمت ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان و افزایش قیمت‌های کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی سیگنال‌های مثبتی را به بازار می‎‌دهند و بسیاری از نمادها در همین قیمت‌ها ارزنده هستند. آزادی در این باره افزود: در حال حاضر مشکل نقدینگی در سهم‌هایی داریم که قفل بودند و اصلاحی نداشتند و انتظار می‌رود سازمان بورس تمهیداتی را درباره این نمادها به خرج دهد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره نرخ دلار و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: دلار اگر در نرخ ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان تثبیت شود بازار خودش را با این قیمت‌ها وفق می‌دهد و در این صورت عمده سهم‌ها در همین قیمت دلار هم ارزنده هستند اما اگر ریزش در نرخ دلار داشته باشیم و به محدوده ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان سقوط کند بازار مستعد ریزش می‌شود.

آزادی در بخش دیگری درباره پیش‌بینی بازار فردا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ گفت: به نظر می‌رسد اقبال بر روی گروه‌هایی است که به لحاظ جهانی رشد قیمتی داشتند و کالا محورند مثل صنایح فولادی، فلزی و پتروشیمی که با رشد این گروه‌ها دیگر سهم‌ها به دنبال آنها روندی مثبت و متعادلی را پیش خواهند گرفت.

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار