پیش بینی بورس فردا ۲۶ اسفند ۹۹ / بازار مثبت است

پیش بینی بورس فردا 26 اسفند 99 با توجه به اتفاقاتی که امروز در بازار شاهد بودیم مثبت ارزیابی می شود. پتروشیمی ها و بانکها در این شرایط وضعیت بهتری را نسبت به سایر نمادها نشان می دهند. 

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۲۶ اسفند ۹۹ با توجه به اتفاقاتی که امروز در بازار شاهد بودیم مثبت ارزیابی می شود. چیزی که در مورد بازار امروز قابل توجه بود این است که در بازار امروز علیرغم اینکه شاخص چایکی روزهای قبل را نداشت اما باید اذعان کرد در سهم های شاخص ساز تحرکات خوبی را شاهد بودیم و همانطور که قبلا گفغته شده بود سهم هاس بزرگ در شرایط فعلی بیه لحاظ اطمینان و قوامی که در صورتهای بنیادی دارند انتخاب خوبی برای روزهای منتهی به پایان سال خواهند بود. پتروشیمی ها و بانکها در این شرایط وضعیت بهتری را نسبت به سایر نمادها نشان می دهند.

 

پیش بینی بورس فردا ۲۶ اسفند ۹۹

 

با الگوهای شکل گرفته در بازار مشخص می شود که امروز حمایت خوبی از بازار شد. براساس الگوهای تکنیکالی امروز در تایم فریم های دو ساعته مشخص می شود که ورود نقدینگی به بازار مانع از فشار فروش هیجانی شد و این موضوع شاخث را امروز سبز رنگ نگه داشت. با این حمایت قطعا بازار فردا نیز مثبت خواهد بود

با بررسی ها صورت گرفته در الگوهای ثبت شده در نمودار معاملات امروز به این نتیجه می رسیم که از ساعت ۱۰ صبح مطابق با پیش بینی روز قبل ورود نقدینگی به بازار قدرت گرفت و مانع از قرمز رنگ شدن شاخص شد این موضوع بدون شک در روز بعد نیز باعث شروع با روندی مثبت خواهد بود و همچنان سهم های شاخص ساز و پتروشمی جلوداران نمادهای سبز رنگ در بازار خواهند بود.  از طرفی باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در حال حاضر شاخص با وجود مقاومت هایی که در روند تکنیکالی آن قبل مشاهده است از حمایت روانی خریداران برخوردار است و پیش بینی ها و حکایت ها از ادامه روند رو به رشد شاخص تا خرداد ماه این موضوع را پایدار نگه خواهد داشت. بنابراین باید گفت که شاخص فردا نیز مثبت است و نگرانی خاصضی برای رزش آن وجود ندارد.

معاملات بازار سهام در چند روز گذشته روند مثبتی را ثبت کرده است. نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز با افزایش حجم تقاضا همراه بودند و تاثیر مثبتی در شاخص داشتند اما در مقابل تعداد زیادی از نمادها قفل در صف فروش هستند اما به دلیل دامنه نوسان نامتقارن تاثیر زیادی در روند شاخص ندارند.

روند معاملات بازار در روزهای اخیر به دلیل حمایت حقوقی‌ها از نمادهای بزرگ با افزایش حجم معاملات و تقاضا همراه بود و در هفته سوم اسفند بازار روند مثبتی را طی می‌کند.

گلناز میرسلیمانی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به آخرین روز تسویه اعتبار کارگزاری‌ها توضیح داد: در روزهای پایانی سال، خریدارن و فروشندگان کمی در بازار در حال معامله کردن سهام هستند و شرایط بازار کمی آرام‌تر از گذشته است.

میرسلیمانی با بیان اینکه در چند روز گذشته نمادهای بزرگ افزایش حجم داشتند بیان کرد: در جریان معاملات امروز (۲۵ اسفند) برخی از نمادهای کوچک که در روزهای گذشته در صف فروش قفل بودند، با افزایش حجم معاملات همراه بودند و تحرکاتی در آن‌ها ثبت شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: دامنه نوسان موجب بی‌اثر شدن صف‌های فروش نمادهای کوچک‌تر در چند روز گذشته شد. با توجه به محدودیت ۲ درصد منفی دامنه نوسان، قفل شدن صف فروش نمادهای کوچک تاثیر چندانی در شاخص کل ندارد.

او با بیان اینکه در چند روز گذشته نمادهای بزرگ با حمایت حقوقی‌ها همراه بودند، توضیح داد: احتمالا حمایت از نمادهای شاخص‌ساز ادامه دارد اما با افزایش قیمت زیادی همراه نمی‌شود، زیرا با توجه به کمبود نقدینگی در بازار، حجم عرضه و تقاضا افزایش چشم‌گیری ندارد.

کارشناسان بر این عقیده هستند که بازار در چند هفته گذشته با یک روند فرسایشی سیر نزولی را ثبت کرد. باتوجه به حمایت نسبی حقوقی‌ها از نمادهای بزرگ انتظار می‌رود روند تعادلی در روزهای پایانی سال ادامه‌دار باشد. بر اساس روند بازار در چند روز گذشته و پیش‌بینی‌های موجود، انتظار می‌رود روند بازار در هفته‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ با یک روند متعادل تحرک چندانی ندارد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط