پیش بینی بورس فردا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا 31 فروردین 1400 اینطور تصور می‌شود که بازار فردا با افزایش سطح تقاضا کار خود را آغاز کند و شاهد رشد ۱۵ الی ۱۷ هزار واحدی شاخص کل بوده و به دوران پر رونق بازار سرمایه بازگردیم.

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ از حساس ترین روز بازار سرمایه خبر می دهد. افزایش سطح تقاضا در بازار که به واسطه معاملات چند روز قبل اتفاق افتاده کمی وضعیت بازار را امیدوار کننده می نماید در عین حال بررسی تکنیکالی بازار حکایت از ریزش بازار دارد به خصوص اینکه فیبوی زمانی اصلاح خود را چند روز دیگر به اتمام می رساند بنابراین باید شاهد بازار پرنوسانی باشیم. روندهای تکنیکالی حکایت از ریزش در بازار فردا دارد. هرچند که نظر برخی کارشناسان در این باره متفاوت است.

 

پیش بینی بورس فردا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

 

ایمان کرمی تحلیل گر بازار سرمایه در باره پیش بینی بورس فردا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ گفت:  روز ۲۹ فروردین ماه شاهد بهبود در روند معاملات بودیم، به طوری که تقاضا برای بسیاری از نمادهای بزرگ بازار که در صف فروش قفل شده بودند افزایش یافت و صف‌های فروش آنها جمع‌آوری شد.

ارزش معاملات به سه هزار میلیارد تومان رسید، خبرهایی در خصوص رفع تحریم‌های بانکی منتشر شده که هنوز صحت آنها کاملاً تأیید نشده است اما همین موضوع باعث بهبود سطح معاملات در برخی از نمادهای بانکی شد، گروه فلزات امروز در معاملات بورس کالا عمل کرد خوبی داشته و قیمت‌ها با سطح بالایی به فروش رسید که در این میان نام فولاد مبارکه اصفهان به عنوان قطب صنعت کشور می‌درخشد.

جلسه سران فردا برگزار می‌شود و امید است این جلسه برای سهامداران پیامدهای خوبی را داشته باشد. برخی از شرکت‌ها نیز در حال انتشار گزارشات ۱۲ ماهه خود هستند که نتایج خوبی را به ثبت رسانده‌اند و به زودی شرکت‌های بزرگ نیز گزارشات خود را منتشر می‌کنند که سطح پی بر ای (P/E) بازار را کاهش می‌دهد.

پیش بینی می‌شود بازار فردا با افزایش سطح تقاضا کار خود را آغاز کند و شاهد رشد ۱۵ الی ۱۷ هزار واحدی شاخص کل بوده و به دوران پر رونق بازار سرمایه بازگردیم.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه درباره پیش بینی بورس فردا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ گفت : تصمیمات زیادی درباره بورس گرفته شده است اما اکثر آن‌ها بدون فکر بودند و تاثیری در بازار ندارد.

رئیسی درباره دامنه نوسان اینگونه توضیح می‌دهد که در از زمانی که دامنه نوسان نامتقارن اجرایی شده است تاثیرات خوبی در بازار نداشته و روند فرسایشی را افزایش داده است و تنها نکته مثبت آن کنترل شاخص است. شاید مسئولان سازمان بورس تنها هدف مهمی که در حال حاضر دارند کنترل شاخص است و به همین دلیل به دنبال ادامه‌دار بودن روند دامنه نوسان نامتفارن هستند.

این کارشناس بازار سرمایه به قفل بودن سرمایه سهامداران در تعداد زیادی از نمادها اشاره دارد و معتقد است از آن جایی که تعداد زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند، حرکتی در نقدینگی موجود در بازار وجود ندارد و همین روند موجب افزایش بی‌اعتمادی سهامداارن به بازار می‌شود.

رئیسی به افزایش تضمین حساب کارگزاری‌ها اشاره کرد و گفت: از آن جایی که تصویب شده است کارگزاری‌ها اعتبارات بیش‌تری به سهامداران بدهند، این مساله باعث می‌شود سهامدارن از طرفی زیان سهم‌ها را بپذیرند و از طرفی سود کارگزاری‌ها را دریافت کنند.

او درباره دامنه نوسان معتقد است تا زمانی که دامنه متقارن نشود، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. تا زمانی که دامنه نامتقارن باشد، نقدشوندگی از سهم‌های بزرگ فاصله دارد و شرایط بازار در این حالت اصلا حالت مناسبی نیست. زمانی که سهم‌های بزرگ تحرک و نقدشوندگی نداشته باشد، روند شاخص تغییری نخواهد کرد.

 

پیش بینی بورس فردا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

 

با توجه به وجود حجم‌های بالایی از عرضه و صف‌های فروش در بازار ایمان رئیسی معتقد است این صف‌های فروش واقعی نیست و سه ماه است که تعداد بسیار زیادیاز نمادها در صف فروش قفل هستند و تقریبا نقدشوندگی آن‌ها به صفر رسیده است.

رئیسی در پایان به برخی از تحرکات در پایان معاملات امروز (دوشنبه) اشاره کرد و احتمال داد با توجه به کاهش حجم عرضه در برخی از نمادهای بزرگ در ساعات پایانی معاملات، روند شاخص فردا کمی مثبت باشد اما همچنان تعداد زیادی از نمادها درگیر صف‌های فروش هستند.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار