پیش بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا 4 اردیبهشت 1400 از احتمال سبز شدن بازار در نیمه دوم معاملات خبر می دهد بررسی روند حرکتی و تکنیکالی نیز مؤید همین موضوع است که دو سناریو را بیش از همه پر رنگ می کند

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ از احتمال سبز شدن بازار در نیمه دوم معاملات خبر می دهد. بررسی روند سه ساله حرکت شاخص و مسیر استاتیک آن نشان میدهد که محدوده ریزش شاخص بیشتر از ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۱۶۰ هزار واحد نیست و در بدبینانه ترین حالت باید شاهد  همین موضوع باشیم. به نظر می رشد رالی صعودی شاخص را باید در اردیبهشت شاهد باشیم.

 

پیش بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

 

بررسی روند حرکتی و تکنیکالی نیز مؤید همین موضوع است که دو سناریو را بیش از همه پر رنگ می کند اولین سناریو به ریزش شاخص مربوط می شود که اگر فردا بازار با کاهش شاخص به اتمام رسید باید شاهد باشیم که برای رسیدن به یک نقاط گفته شده احتمالا باید تا دوشنبه یا سه شنبه منتظر بود و بعد از آن روند صعودی شاخص را مشاهده گر باشیم. فرضیه دوم نیز به روند مربوط به صعود شاخص از نیمه از بازار است که در این صورت ظرفیت بازار برای رسیدن به قله ۱ میلیون ۴۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی عیان است.

 

بررسی بنیادی شاخص کل 

 

در جریان معاملات هفته آخر فروردین برخی از نمادهای بانکی و خودرویی تحرکات مثبت را ثبت کردند. این صنایع مرتبط به بحث برجام است و تحرکات آن‌ها می‌تواند ناشی از اثرات مذاکرات برجام باشد.

با توجه به افزایش حجم معاملات و برخی از تحرکات مثبتی که در بازار دیده می‌شود، احتمال دارد روند مثبت باشد.

یکی از دلایل سبز شدن شاخص در هفته‌ آینده، افزایش تقاضا برای سهام شاخص‌ساز گروه خودرو و بانک است.

ماه اردیبهشت، ماه تسویه حساب اوراق اختیار تعداد زیادی از نمادها است، که یکی از عوامل تحرک مثبت در بازار است.

فشارهای فروش زیادی در هفته گذشته وجود داشت. روند هفته‌های گذشته در این هفته هم تکرار شد. در پایان هفته ارزش معاملات افزایش یافت که فاکتوری مثبت برای رخ دادن برخی از اتفاقات در بازار است.

برخی از کارشناسان بازار را در حالتی می‌دانند که به دلایل مختلفی از جمله تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسانه برای بازار و رفتارهای هیجانی موجود ور بازار، تحلیل‌ها جوابگوی روند بازار نیست و نمی‌توان دقیق راجع به شرایط بازار صحبت کرد.

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار