پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

طبق پیش بینی کارشناسان، به نظر می‌رسد شاخص کل تا پایان خرداد ماه به محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد دست یابد. این محدوده سقف محدوده نعادلی بازار در سال جاری است. اما اگر مسیر صعودی شاخص کل ادامه یابد، حباب در بازار شکل خواهد گرفت.

به گزارش رصد روز، پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، طبق پیش بینی کارشناسان، به نظر می‌رسد شاخص کل تا پایان خرداد ماه به محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد دست یابد. این محدوده سقف محدوده نعادلی بازار در سال جاری است. اما اگر مسیر صعودی شاخص کل ادامه یابد، حباب در بازار شکل خواهد گرفت.

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

به زعم اغلب کارشناسان، حجم و ارزش معاملات بازار سرمایه در این روزها را در سطح معقولی قرار دارد و در حال حاضر نیز مقاومت محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد پیشروی شاخص کل قرار دارد که این مقاومت، محدوده مهمی برای تصمیم‌گیری در خصوص ادامه مسیر بازار است.

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه  روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: در روزهای اخیر معاملات روند رشد کندتری را تجربه کرده اما این موضوع نمی‌تواند سیگنال منفی باشد زیرا ایجاد خستگی توامان با حرکت یکی از ریتم‌های حرکتی مناسب برای بازار است.

وی ادامه داد: این موضوع می‌تواند امید را به بازار برگرداند و علاوه بر آن چشم اندازی از صنایع و مسیر حرکتی بازار به سرمایه‌گذاران ارائه دهد. در حال حاضر مقاومت محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد پیشروی شاخص کل قرار دارد که این مقاومت، محدوده مهمی برای تصمیم‌گیری در خصوص ادامه مسیر بازار است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اما به طور کلی به نظر می‌رسد شاخص کل تا پایان خرداد ماه به محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد دست یابد. این محدوده سقف محدوده نعادلی بازار در سال جاری است. اما اگر مسیر صعودی شاخص کل ادامه یابد، حباب در بازار شکل خواهد گرفت.

وی تشریح کرد: در میان صنایع نیر همچنان صنایع کوچک‌تر پتانسیل بیشتری برای رشد و صعود دارند. برای مثال در این روزها غذایی‌ها، قندی‌ها، دارویی‌ها، زراعتی‌ها و همچنین گروه شوینده‌ها در مقایسه با سایر صنایع از وضعیت بهتری برخوردار هستند. بنابراین می‌توان ریتم کند صعود بازار را ناشی از رشد صنایع کوچک بازار دانست.

دیبا در پایان به بازگشایی برخی سهم‌ها اشاره کرد و گفت: بازگشایی برخی سهم‌ها با افزایش سرمایه‌های مطلوب سیگنال مثبتی به بازار مخابره می‌کند و با بالا بردن جذابیت در معاملات به نظر می‌رسد در آستانه رسیدن به دوران رشد کاذب بازار هستیم.

پیش بینی بورس چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت  ۱۴۰۱

کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه، روند بازار بورس در هفته جاری را متعادل و مثبت پیش بینی کردند. چرا که روز دوشنبه و سه شنبه به دلیل عید سعید فطر تعطیل بوده و همین تعطیلی از حجم هیجانات بازار می کاهد.

مقاومت خاصی پیشروی قیمت وجود ندارد و قیمت می‌تواند با  میکروموج هایی به مسیر صعودی‌اش ادامه دهد. اولین حمایت مهم در شاخص کل محدوده یک میلیون و چهارصد و هشتاد هزار واحد است و هدف شاخص هم همچنان سقف قبلی یعنی یک میلیون و پانصد و هشتاد هزار واحد خواهد بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط