پیش بینی بورس ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا 23 مرداد 1400 از اصلاح بازار خبر می دهد بنابراین شروع هفته بازار با تعدیل همراه خواهد بود و در ادامه به روند صعودی باز خواهد گشت هرچند که این رشد به صورت شارپ ادامه نخواهد داشت. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شاخص در پایان معاملات روز چهارشنبه با ۳۰ هزار واحد رشد هرچندکه برخی از سهامداران را خوشحال کرد اما در نهایت نگرانی ها نسبت به وضعیت مقاومتی شاخص افزایش یافت. بررسی ها در پایان معاملات روز چهارشنبه نشان میدهد که در نمادی مانند فارس که بیشترین تأثیر را در رشد شاخص گذاشت شاهد فروش قابل توجه حقوقی ها بودیم و این موضوع نگرانی های زیادی را برای بازار ایجاد می کند. در نماد فارس در روزی که صف فروش داشت ۷۴ میلیون سهم توسط حقوقی ها فروخته شد هرچندکه شاخص تا پایان سال تئوریهای مختلفی درباره اش مطرح است اما این سیر فروش و روندی که در دو روز گذشته توسط حقوقی ها در حال انجام است مسئله را برای بازار روز شنبه نگران کننده می کند. حقوقی های فولاد مبارکه ۱۳۷ میبیون و حقوقی های شستا ۱۷۰ میلیون برگه سهم را فروختند و با این حساب سه نماد نخست تأثیرگذار در شاخص روز شنبه حجم سنگین فروش توسط حقوقی ها را شاهد بودند. با این وضعیت برای پیش بینی بورس ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ از فشار فروش در برخی نمادها خبر می دهد. پیش بینی بورس فردا ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ همچنین به مسئله اثرگذاری قیمت دلار در بازار اشاره می کند.

 

جزئیات پیش بینی بورس ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

 

رشد قیمت دلار و همزمانی دو.ر جدی فعالیت نمادهای شیمیایی و دارویی و تأکید افزایش میزان فعالیت در این گروههای ضمن اینکه نماد این گروهها را بیشتر مورد توجه قرار میدهد اما در عین حال باید اشاره کرد که بازار سرمایه به واسطه نظارت بسیاری از بازیگران حقوقی مترصد اخبارهایی است که روند فعالیت را تغییر می کند. به عنوان مثال در گروه دارویی برکت در روز رشذ ۳۰ هزار واحدی شاهد کاهش کاهش بودیم علیرغم اینکه حقوقی ها حمایت مناسبی از سهم داشتند.

این مسئله یک پیام را مخابره می کند که جدا از موجی و اخبار تابع آن در بازار مشاهده می شود اما اخیار میدانی حکایت خود را در بازار خواهد داشت. فروش بالای حقوقی ها و گردش خلاف جهت نمادی مانند برکت در روز خوب شاخص بازار روز شنبه را با کاهش روبرو می کند. فروردین ۹۹ اولین باریی بود که شاخص در چنین کانالی قرار گرفت و بعد از آن در اواخر تیرماه شروع به ریزش کرد یعنی یک بازه چهارماهه طول کشید تا بورس رویس ناخوش خود را به سهامداران نشان دهد.

از آنجایی که برای جلوگیری از تکرار این سناریو پیش بینی هایی صورت گرفته پیش بینی بورس فردا ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ از اصلاح بازار خبر می دهد بنابراین شروع هفته بازار با تعدیل همراه خواهد بود و در ادامه به روند صعودی باز خواهد گشت هرچند که این رشد به صورت شارپ ادامه نخواهد داشت.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار