پیش بینی وضع هوا فردا یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / تداوم بارش برف و باران در برخی مناطق / افزایش نسبی دمای تهران طی ۵ روز آینده

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش پراکنده برف،باران و وزش باد در برخی مناطق کشور از افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پُرجمعیت طی ۳ روز آینده خبر داد. پیش بینی وضع هوا فردا یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ به گزارش رصد روز، رئیس مرکز ملی پیش‌بین...

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش پراکنده برف،باران و وزش باد در برخی مناطق کشور از افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پُرجمعیت طی ۳ روز آینده خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش رصد روز، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی دو روز آتی در غالب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت، گفت: همچنین در پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور (به‌ویژه نوار شمالی) افزایش محسوس دما رخ می‌دهد.

صادق ضیائیان در تشریح پیش بینی کلی آب و هوای کشور بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری طی پنج روز آتی اظهار کرد: امروز(شنبه، ۲۹ بهمن ماه) در خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و ارتفاعات شمال کرمان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه (۳۰ بهمن ماه) و دوشنبه (اول اسفندماه) در غالب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه در روز سه شنبه(دوم اسفندماه) در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف و باران انتظار می‌رود، اظهار کرد: امروز در مناطقی از جنوب غرب کشور کاهش کیفیت هوا به علت پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: طی سه روز آینده در شهرهای صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی همچنین با بیان اینکه طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور (به‌ویژه نوار شمالی) افزایش محسوس دما رخ می‌دهد، اظهار کرد: همچنین امروز و فردا احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی وجود دارد. سه شنبه در شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، طی سه روز آینده خلیج فارس و از اواخر وقت امروز تا دوشنبه، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

ضیائیان در خاتمه به پیش بینی وضع دما و وضعیت جوی پایتخت پرداخت و گفت: امروز (َشنبه) حداقل و حداکثر دمای تهران ۹ تا منفی یک درجه سانتیگراد، فردا (یکشنبه) بین ۱۱ تا صفر درجه سانتیگراد و پس‌فردا (دوشنبه) بین ۱۲ تا دو درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود.

وی افزود: همچنین آسمان تهران طی امروز، «صاف همراه با غبار محلی»، فردا، «صاف و غبار صبحگاهی در بعدازظهر وزش بازش شدید» و پس فردا، «صاف در صبح وزش باد، به تدریج غبار محلی» خواهد بود.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و ارتفاعات شمال کرمان بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

یکشنبه و دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و روز سه‌شنبه در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

تداوم بارش برف و باران در برخی مناطق

امروز در مناطقی از جنوب غرب کشور کاهش کیفیت هوا به علت پدیده گردوخاک پیش بینی می‌شود. طی ۳ روز آینده در شهرهای صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور به ویژه نوار شمالی کشور افزایش محسوس دما روی می‌دهد و امروز فردا نیز احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی وجود دارد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سه‌شنبه در شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

طی ۳ روز آینده خلیج‌فارس و از اواخر وقت امروز تا دوشنبه تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

پیش بینی وضع هوای تهران فردا یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان را طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید پیش بینی کرد.

با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی، طی پنج روز آینده وضعیت جوی استان تهران آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در بعضی ساعات (به ویژه طی روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه) همراه با وزش باد شدید و در ارتفاعات با توجه به افزایش نسبی دما با احتمال سقوط بهمن پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت با توجه به سکون نسبی جو در مناطق پرتردد شهری، پرجمعیت و صنعتی افزایش شاخص آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

همچنین برای چند روز آینده روند افزایش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۳۰ بهمن‌ماه) صاف همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد و در روز دوشنبه (۱ اسفندماه) کمی ابری همراه با غبار محلی در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه آبعلی با کمینه دمای منفی ۱۳ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

افزایش نسبی دمای تهران طی 5 روز آینده

توصیف سامانه: وزش بادشدید، افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۳۰

زمان پایان: ظهر سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۲

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی۱ تا ۱.۵ متر و در نواحی دور از ساحل تا ۲ متر.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۳۰: دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.

دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۱: دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۲: دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و آسیب به شناورهای سنگین.

هواشناسی فردا 30 بهمن 1401

توصیه: جلوگیری از تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی، ممنوعیت عملیات غواصی و شنا، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت احتمالی به تأسیسات دریایی.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار