پیش بینی وضع هوا فردا ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ : رگبار باران و باد شدید ‌در برخی شهرها

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور خصوصا زابل و شرق خراسان جنوبی و در بخش‌هایی از مرکز کشور، جنوب تهران، جنوب سمنان، شمال اصفهان و استان مرکزی و قم وزش باد شدید و خیزش گرد و ‌خاک داریم.

به گزارش رصد روز، محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور خصوصا زابل و شرق خراسان جنوبی و همچنین در بخش‌هایی از مرکز کشور، جنوب تهران، جنوب سمنان، شمال اصفهان و استان مرکزی و قم وزش باد شدید و خیزش گرد و ‌خاک داریم که موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

وی ادامه داد: در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب در استان‌های قزوین، البرز، تهران، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، شرق و جنوب فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده ۱۱ مرداد این شرایط جوی در برخی نقاط استان‌های اصفهان، فارس همچنین غرب یزد و ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی حاکم است.

اصغری گفت: در روزهای ۱۲ و ۱۳ مرداد در استان‌های قزوین، البرز، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و همچنین شمال فارس، شمال‌غرب کشور و ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران و گلستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ساعات بعدازظهر داریم.

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه ۱۴ مرداد در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز و تهران بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۱۳ درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: فردا آسمان تهران صاف در بعدازظهر نیمه‌ابری همراه با وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق و احتمال وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۶ و ۲۳ درجه خواهد بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

فارس

 

مطالب مرتبط