پیش بینی وضع هوا ۱۵ مهر ۹۹/ بارش برف، تگرگ و باران در برخی مناطق کشور

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز تا فردا رگبار شدید باران، رعد و برق، گاهی تندباد لحظه‌ای با احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف، در ارتفاعات شمال‌غرب و رشته‌کوه البرز مرکزی‌ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش رصد روز ، صادق ضیائیان در تحلیل آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز تا فردا رگبار شدید باران و رعد و برق گاهی همراه با تندبادهای لحظه‌ای، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات شمال‌غرب و رشته‌کوه البرز مرکزی در استان‌هایی نظیر گیلان، البرز، تهران، مرکز و نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، نیمه شمالی قزوین و ارتفاعات شمال غرب سمنان‌ پیش‌بینی می‌شود و نتیجه آن بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی و برخورد صاعقه و اختلال تردد در جاده های کوهستانی است.

وی تأکید کرد: در این راستا توصیه می‌شود خودداری از اتراق، تردد و چرای دام در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بازگشایی آبروها، اجتناب از صعود به ارتفاعات و مجهز شدن به تجهیزات زمستانی در قله‌ها و تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری، گلخانه‌ای و دامی، در دستور کار باشد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در سه روز آینده بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت، همچنین بارش تگرگ در نقاط مستعد در غرب و شمال غرب کشور، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز پیش بینی می‌شود، در همین مدت در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: در سه روز آینده در برخی از استان‌های یزد، اصفهان، کرمان، فارس و دامنه‌های زاگرس جنوبی بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اردبیل، همچنین استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه ۱۶ مهر در استان‌های ساحلی خزر، همچنین استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز شدت بارش‌ها بیشتر خواهد بود.

وی اظهار داشت: روز جمعه ۱۸ مهر در سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش باران و وزش باد خواهیم داشت.

ضیائیان اضافه کرد: روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو در شمال غرب کشور افزایش نسبی دما و در استان تهران و در شمال شرق کشور کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر امروز و روزهای پنجشنبه و جمعه مواج است، گفت: خلیج فارس از بعد از ظهر پنجشنبه و روز جمعه مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری تا ابری، همراه با مه صبحگاهی، در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۱ و ۱۲ درجه خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: فردا اهواز با بیشینه دمای ۳۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار