پیش بینی وضع هوا ۳۰ فروردین ۱۴۰۰

پیش بینی وضع هوا 30 فروردین 1400 از افزایش دما در کشور خبر می دهد.

به گزارش رصد روز ، پیش بینی وضع هوا ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ از افزایش دما در کشور خبر می دهد.

 

پیش بینی وضع هوا ۳۰ فروردین ۱۴۰۰

 

امروز  (۳۰ فروردین) در استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست، گفت: طی روز سه‌شنبه (۳۱ فروردین) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: طی روز چهارشنبه (۱ اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و طی اوایل شب در استان‌های گیلان و مازندران افزایش ابر و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز پنجشنبه (۲ اردیبهشت) در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز در شرق تهران و مازندران و در استان‌های سمنان، اصفهان، قم، مرکزی، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و فارس بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه گفت: طی دو روز آینده در نوار غربی کشور افزایش نسبی دما دور از انتظار نیست.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران امروز (۳۰ فروردین) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد، در بعد ازظهر افزایش باد و با حداقل دمای ۱۶ حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۳۱ فروردین) نیز صاف تا کمی ابری و با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

امروز (دوشنبه ۳۰ فروردین‌ماه) شرایط برای ورود گرد و غبار به استان فراهم خواهد شد که با کاهش کیفیت هوا همراه می‌شود. دمای هوا نیز طی روزهای آینده با افزایش تدریجی همراه خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان نیز خاطرنشان کرد: در پایان هفته ورزش بادهایی با سرعت بین ۴۰ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت را در استان خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: دمای هوای استان تا پایان هفته با شیب ملایمی گرم خواهد شد.

 

مطالب مرتبط