چرا سود سهام عدالت برخی افراد واریز نشده است؟

به گزارش رصد روز،  به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار سود سهام عدالت از امروز چهارشنبه ۳۰ آذر ماه به صورت علی‌الحساب به حساب سهامداران واریز می‌شود.   مجید عشقی با بیان اینکه سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از ...

به گزارش رصد روز،  به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار سود سهام عدالت از امروز چهارشنبه ۳۰ آذر ماه به صورت علی‌الحساب به حساب سهامداران واریز می‌شود.

 

مجید عشقی با بیان اینکه سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، افزایش دو برابری داشته است، اظهار کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از بامداد چهارشنبه ۳۰ آذرماه به حساب بیش از ۴۳ میلیون و ۷۴۰ هزار نفر از سهامدار عدالت سود علی‌الحساب پرداخت خواهد کرد. سال گذشته کل سود سهامداران سهام عدالت در ۲۱ اسفند پرداخت شد، اما امسال این سود در دو مرحله پراخت می‌شود.

 

سود سهام عدالت برای چه کسانی واریز می‌شود؟

 

به گفته مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، سهامداران عدالت برای دریافت سود، حتما باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون حدود ۴۴ میلیون نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده و حدود ۱.۵ میلیون نفر از سهامداران عدالت اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده‌اند، که امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.

 

چرا سود سهام عدالت برخی افراد واریز نشده است؟

 

 

چرا این سود هنوز برای برخی واریز نشده است؟

 

بر اساس اظهارات رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، واریز سود سهام عدالت از طریق ۱۹ بانک انجام می‌شود و این فرآیند حدود ۲۴ ساعت زمان می‌برد؛ بنابراین افرادی که در دوره‌های قبلی سود سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند اما سود امسال هنوز برای آن‌ها واریز نشده است نباید نگران باشند چرا که به گفته وزیر اقتصاد پرداخت سود سهام عدالت تا شنبه ادامه پیدا می‌کند و افرادی که این سود را دریافت نکرده‌اند، تا شنبه مبلغ به حسابشان واریز خواهد شد.

 

همچنین سید احسان خاندوزی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: از روز گذشته پرداخت نیمی از سود سهام عدالت خانوار‌ها آغاز شد برای برخی خانوار‌ها به ازای هر نفر ۵۳۲ هزار تومان و برای برخی خانوار‌ها ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر از سوی بانک‌های رفاه، سپه، دی، رسالت، سامان و برخی دیگر پرداخت‌شان تمام شد و تا روز شنبه این پرداخت‌ها ادامه پیدا می‌کند. نیمی دیگر از سود سهام عدالت تا پایان سال یا ابتدای سال ۱۴۰۲ پرداخت خواهد شد.

 

اما صاحبان سهام عدالتی که در سال‌های گذشته نیز سود سهام عدالت را دریافت نکرده‌اند کافیست تا با مراجعه به نشانی‌های sejam.ir و sahamedalat.ir نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند تا سود سهام عدالت سال‌های گذشته و امسال خود را دریافت کنند.

 

سهام عدالت چه کسانی واریز نمی‌شود؟

 

جاماندگان از ثبت نام سهام عدالت و کسانی که سهام عدالت به آن‌ها به ارث رسیده است، سودی دریافت نمی‌کنند و نباید منتظر دریافت سود باشند. بر اساس اخبار منتشر شده، دولت وعده داده است به ۳.۵ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت، سهام اعطاء کند، وارثان متوفیانی که سهام عدالت داشته‌اند نیز جزو همین گروه هستند. بنابراین، این دو گروه باید تا پایان سال منتظر بمانند.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار