چین بیش از نصف غلات جهان را ذخیره کرده است

آمارها نشان می‌دهد که چین، پرجمعیت ترین کشور جهان، موفق شده است بیش از نیمی از ذرت و سایر غلات جهان را ذخیره کند و پیش بینی می شود که ذخایر غذایی خود را باز هم افزایش دهد.

به گزارش رصد روز، آمارها نشان می‌دهد که چین، پرجمعیت ترین کشور جهان، موفق شده است بیش از نیمی از ذرت و سایر غلات جهان را ذخیره کند و پیش بینی می شود که ذخایر غذایی خود را باز هم افزایش دهد.

 آمارها نشان می‌دهد که چین، پرجمعیت ترین کشور جهان، موفق شده است بیش از نیمی از ذرت و سایر غلات جهان را ذخیره کند و پیش بینی می شود که ذخایر غذایی خود را باز هم افزایش دهد.

طبق داده‌های وزارت کشاورزی آمریکا، چین احتمالاً ۶۹ درصد از ذخایر ذرت جهان را در نیمه اول سال زراعی ۲۰۲۲ در اختیار خواهد داشت که در مورد ذخایر برنج و ذخایر گندم جهان این رقم به ترتیب ۶۰ درصد و ۵۱ درصد است.

بر اساس این گزارش، پیش بینی ها همچنین افزایش حدود ۲۰ درصدی ذخایر غلات چین در ۱۰ سال گذشته را نشان می‌دهد.

داده‌های اداره گمرک چین حاکی است که این کشور ۹۸.۱ میلیارد دلار برای واردات مواد غذایی (نوشیدنی‌ها شامل نمی‌شود) در سال ۲۰۲۰ هزینه کرده است که ۴.۶ برابر بیشتر از یک دهه قبل است.

در ۹ ماه اول سال جاری میلادی، چین نسبت به حداقل از سال ۲۰۱۶، بیشتر مواد غذایی وارد کرده است. این رقم تا جایی که آمارها وجود دارند را نشان می دهد.

طی ۵ سال گذشته، واردات سویا، ذرت و گندم چین به دلیل خریدهای گسترده از ایالات متحده، برزیل و سایر کشورهای عرضه کننده ۲ تا ۱۲ برابر افزایش یافت. واردات گوشت گاو، گوشت خوک، لبنیات و میوه ۲ تا ۵ برابر شد.

به گفته کارشناسان، چین واردات غلات و سایر مواد غذایی خود را به این علت افزایش داده است که تولیدات داخلی این کشور نمی‌تواند با مصرف همگام شود.

کین یویون، رئیس بخش ذخایر غلات در اداره ملی غذا و ذخایر استراتژیک چین، ماه گذشته به خبرنگاران گفت که این کشور ذخایر غذایی خود را در سطح بالا و بی سابقه‌ای حفظ کرده است.

وی گفت: ذخایر گندم ما می تواند برای یک سال و نیم پاسخگوی تقاضا باشد. در مورد تامین غذا هیچ مشکلی وجود ندارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط